اخبار
کد خبر : 10809 ۱۳۹۹/۰۶/۱۶   ۱۵:۵۶:۳۳

استاندار آذربایجان غربی:
کشاورزان از فروش محصول به واسطه ها خودداری کنند

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: کشاورزان با فروش محصول سیب صنعتی و گوجه فرنگی خود به صورت مستقیم به کارخانجات، از فروش محصول به واسطه ها خودداری کنند.

 به گزارش نای قلم، محمدمهدی شهریاری در گفتگویی با بیان اینکه سال گذشته علیرغم ورود دولت برای خرید حمایتی سیب و گوجه فرنگی، متاسفانه به جهت جولان واسطه ها سود خاصی عاید کشاورزان نشد، گفت: برای خرید حمایتی سیب صنعتی با در نظر گرفتن نوسانات نرخ ارز و هزینه تمام شده کنسانتره و نیز حمایت از کشاورز و قطع واسطه گران، قیمت ۱۲۵۰ تومان تعیین شد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال پیش از شروع خرید سیب درختی نرخ یک هزار و 250 تومان با حضور مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به عنوان قیمت پایه تعیین شد تا کشاورزان بتوانند با فروش مستقیم محصول به کارخانجات از میدان داری واسطه ها برای کسب سودهای نامتعارف جلوگیری کنند.

وی افزود: انتظار می رود که قیمت سیب بر اساس سیستم عرضه و تقاضا و جلوگیری از ورود نامتعارف واسطه ها بیش از نرخ حمایتی نیز به فروش برسد.

شهریاری در خصوص گوجه فرنگی نیز گفت: با توجه به اینکه میانگین قیمت این محصول در بازار ۸۵۰ تومان است برای حمایت از کشاورزان با همکاری تعاون روستایی قیمت یک هزار تومان برای خرید حمایتی گوجه فرنگی نیز تعیین شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا