اخبار
کد خبر : 10803 ۱۳۹۹/۰۶/۱۵   ۱۴:۲۶:۵۳

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:
فناوری در آذربایجان غربی توسعه یافته است

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: در آذربایجان غربی اتفاقات خوبی در حوزه فناوری افتاده است و شاهد توسعه آن در این استان هستیم؛ اما باید این اقدامات توسعه یابد.

به گزارش نای قلم، سورنا ستاری در بازدید از پارک علم و فناوری این استان اظهار کرد: تلاش می‌کنیم جلسات امروز را به افزایش حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این توان دانشی و ظرفیت انسانی منتج کنیم.

وی افزود: نیروی انسانی فوق‌العاده‌ای در این استان وجود دارد که نمونه کوچکی از توان دانشی آنها را در همین پارک دیدیم، پس وظیفه داریم که از این نیرو و توان علمی برای توسعه استان و کشور بهره ببریم.

ستاری با تاکید بر ضرورت بهره‌بردن از موقعیت جغرافیایی آذربایجان غربی به دلیل نزدیکی با کشور ترکیه، گفت: باید ظرفیت صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان این خطه از کشور را بالا ببریم.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: ارومیه به دلیل نزدیکی با کشور ترکیه، شهری مهم و استراتژیک است، این شهر پتانسیل و ظرفیت بالایی برای صادرات دارد. به همین دلیل باید تلاش کنیم از این موقعیت برای بالا بردن توان صادراتی دانش‌بنیان‌های آذربایجان غربی استفاده کنیم.

رییس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این‌که در این سالها در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان اتفاق خوبی در کشور رخ داده است، گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از پنج هزار و 300 عدد رسیده است، درآمد آنها هم قابل توجه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 41 شرکت دانش‌بنیان در بورس را بیش از 280 هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری کرده‌اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا