اخبار
کد خبر : 108 ۱۳۹۴/۰۴/۰۶   

موردی از ابتلا به مرس در آذربایجان غربی نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تاکنون موردی از بیماری مرس در استان گزارش نشده است.

عابد فتاحی در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: مهمترین راه مبارزه با تمامی عوامل بیماری زا، رعایت نکات بهداشتی، بخصوص در اماکن عمومی است، بیمارستان ها و دیگر مراکز بهداشتی مهمترین رکن این مبارزه محسوب می شوند چرا که انواع ویروس ها، بیماران و افراد سالم در کنار یکدیگر زیر یک سقف جمع می شوند و هریک با خانواده خود ارتباط نزدیک دارند؛ بنابراین رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه کردن افراد مشکوک به ویروس، مهمترین قدم در راه پیشگیری است.

ویروس مرس نوع تغییر پیدا کرده ویروس های کرونا است که به مراتب توانایی بیماریزایی آن بیشتر شده و علائم اولیه شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کند.

بیشتر افرادی به ویروس مرس مبتلا می‌ شوند که یک بیماری زمینه‌ای دارند یا به نوعی دستگاه ایمنی بدنشان عملکرد کافی ندارد که در این زمینه می‌توان به بیماری‌ هایی مثل ناراحتی قلبی، تنفسی، کلیوی، کبدی، سرطان افراد پیر و سالخورده اشاره کرد که این افراد در صورت درگیری با این ویروس، به نوع خطرناک بیماری مبتلا خواهند شد.

علایم و نشانه های بیماری

علایم معمول بیماری در مراحل اولیه شامل تنگی نفس و مشکلات تنفسی جدی است. تب، سرفه و مشکلات گوارشی مانند اسهال نیز در این بیماران دیده می شود.

همزمان با پیشرفت بیماری، نارسایی کلیه نیز دیده می شود و عفونت در بیمارانی که نقص سیستم ایمنی دارند، منجر به فوت می شود.

توصیه های بهداشتی

اتخاذ اقدامات احتیاطی مناسب در مزارع، انبارها، طویله ها و مناطقی که در آن شتر وجود دارد، آگاه کردن افراد جامعه؛ بخصوص مسافران، اجتناب از نوشیدن شیر خام، پختن، پوست کندن و شستن محصولاتی که با ترشحات حیوانات در تماس هستند، شستن دست پس از ارتباط با حیوانات و اجتناب از تماس با حیوانات بیمار برخی از جمله راهکارهای مناسب برای جلوگیری از گسترش سندرم تنفسی خاورمیانه است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا