اخبار
کد خبر : 10790 ۱۳۹۹/۰۶/۱۲   ۱۶:۱۲:۳۰

از طریق ویدئو کنفرانس؛
طرح ملی سه شنبه‌های تکریم در ارومیه برگزار شد

 

طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با هدف تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا از طریق ویدئو کنفرانس در آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی در دهمین نشست ارتباط مجازی سه‌شنبه‌های تکریم گفت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهیدان و ایثار و از خودگذشتگی خانواده‌های معظم شهدای انقلاب است که ثمره زندگی خود را در راه اعتلای اسلام فدا کردند.

مهدی فعال افزود: مسئولان موظف هستند تا با خدمت‌رسانی به مردم، مسیر شهدا را ادامه داده و از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حراست کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه در آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم اقدامی ارزشمند در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدا و خانواده‌های آنان است، گفت: عزت، اقتدار، استقلال و آزادی ملت ایران مرهون خون پاک شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: تکریم خانواده‌های معظم شهدا کمترین کاری است که بر عهده همه اقشار جامعه است و به یقین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بدون عمل به آرمان و مرام شهدا ممکن نخواهد بود.

وی با بیان این‌که تداوم مسیر و آرمان شهدا با تأسی به مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) ممکن است، خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدا اگر بدانند خدای تبارک و تعالی برای فرزندان شهید و والدین آن‌ها در قیامت چه ثواب و پاداشی را آماده کرده به یقین نه تنها غمی نداشتند؛ بلکه از شفاعت فرزند شهید خود بیش از پیش احساس مسّرت می‌کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست ضمن بیان اینکه این استان نمایه‌ای از حضور مجموعه‌های مختلف ایران در هشت سال دفاع مقدس است، افزود: آذربایجان غربی یکی از استان‌های موثر در این هشت سال بوده است. به دلیل شرایط خاص خود، به گونه ای از ابتدای انقلاب درگیری‌ها و به تبع آن شهدایی را داشت و در واقع جنگ زودتر از زمان رسمی در آن آغاز شده بود.

سیدعباس صالحی با اشاره به تعداد شهدا، جانبازان و آزادگان این استان گفت: آذربایجان غربی سهم قابل توجهی از دفاع، امنیت، کیان، اسلام و انقلاب داشته و دارد که همگی را مدیون مردم این استان هستیم. ادیان مختلف، مسلمان و غیر مسلمان، مذاهب مختلف از شیعه و سنی و اقشار مختلف از جمله عشایر و غیر عشایر این استان در هشت سال دفاع مقدس حضوری فعال داشتند و سهم خود در دفاع از مرز و بوم این سرزمین را نشان دادند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا