Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10785 ۱۳۹۹/۰۶/۱۱   ۱۸:۰۱:۴۷

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:
گندمکاران از انبار کردن گندم خودداری کنند

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از گندمکاران آذربایجان‌غربی خواست برای حذف پای واسطه ها در زمینه خرید و فروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند و از انبار کردن گندم به امید افزایش قیمت خرید تضمینی خودداری کنند چون در صورت آلوده شدن گندم به آفت انباری، گندم با افت شدید قیمت به فروش می‌رسد.

به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در گفتگویی اظهار کرد: برداشت گندم از سطح مزارع استان به پایان رسیده است و تا کنون بیش از 288 هزار تن گندم از زارعان استان خریداری شده است و این روند تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی افزود: 74 درصد از بهای گندم خریداری شده از زارعان استان به میزان 543 میلیارد تومان از کل مبلغ 727 میلیارد تومانی ارزش گندم خریداری شده به حساب آنها واریز شده و مابقی نیز در مرحله پرداخت است.

جلیلی تصریح کرد: لازم است تا کشاورزان نسبت به تحویل به موقع گندم های خود به مراکز خرید اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در زمینه خرید بذر نیز 14 هزار و 200 تن تا کنون از هفت شرکت تولید و فراوری بذر مستقر در سطح استان خریداری شده است، گفت: خرید بذر همچنان ادامه دارد و برنامه ابلاغی خرید 23 هزار تن بذر برای سال جاری است.

وی ادامه داد: میزان خریدها در سال جاری 14 درصد نسبت به مدت زمان مشابه پارسال کاهش یافته که علت آن کاهش بارندگی ها و بالا بودن قیمت علوفه دامی و ... است .

جلیلی با اشاره به فعالیت 64 مرکز خرید گندم در استان بیان کرد: تا کنون میزان خرید توافقی انجام گرفته با کارخانجات آرد و صنایع غذایی هم در حدود چهار هزار و 678 تن است .

وی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری را 2 هزار و 500 تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال 380 هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدر 290 هزار هکتار به صورت دیم و 90 هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده‌است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در شرایط مطلوب در حدود 514 هزار تن محصول گندم مازاد برمصرف گندم‌کاران از سوی مراکز خرید دولتی خریداری شود.

لازم به ذکر است که مراکز خرید گندم استان از هفتم تیرماه جاری در راستای خرید این محصول استراتژیک راه اندازی شده که 35 مرکز خرید گندم وابسته به تعاونی روستایی به عنوان مباشر خرید و 29 مرکز نیز مربوط به شرکت غله به عنوان متولی خرید در آذربایجان‌غربی فعال بوده و فعالیت این مراکز تا پایان شهریور تداوم خواهد داشت و در صورت نیاز این مدت نیز تمدید می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا