اخبار
کد خبر : 10778 ۱۳۹۹/۰۶/۱۰   ۲۱:۲۹:۲۶

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد
اجرای یک هزار کیلومتر فیبرنوری در آذربایجان غربی

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از اجرای یک هزار کیلومتر فیبرنوری در استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی‌نژاد در مراسم افتتاح 157 کیلومتر فیبرنوری در مسیر ایواوغلی به بازرگان اظهار کرد: پروژه فیبرنوری از پروژه‌های مهم شرکت ارتباطات زیرساخت است که بخش پایانی آن با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در مسیر ایواوغلی به بازرگان به بهره برداری می رسد.

وی انجام توسعه یک هزار کیلومتر فیبرنوری در سطح استان را به منظور تامین زیرساخت های ارتباطی برشمرد و گفت: این پروژه برای پشتیبانی ارتباطات کشور نظیر آماده سازی بسترهای شبکه ملی اطلاعات، ترانزیت پهنای باند منطقه ای به کشورهای همسایه با توجه به همسایگی این استان با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق، و نیازمندی‌های ارتباطی اپراتورهای دارای مجوز در استان و پشتیبانی سایر استان‌ها انجام می شود.

مدیر کل ICT استان افزود: از ظرفیت‌های ایجاد شده در پهنای باند استان حداکثر یک‌سوم مورد بهره برداری قرار می گیرد که انتظار می‌رود ارگان‌ها و سازمان‌های دخیل، در راستای استفاده بهینه از تمامی ظرفیت های ایجاد شده برای تولید محتوا و خدمات تلاش مضاعف کنند.

وی اضافه کرد: ایجاد بستر سرمایه‌گذاری بخش‌های غیردولتی و خصوصی در حوزه های تولیدمحتوا و خدمات، توسعه زیرساخت مراکز داده بزرگ در راستای اجرای سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات، تامین زیرساخت‌های اصلی در صنعت فناوری اطلاعات و رشد و توسعه کسب‌وکارها و همچنین تبدیل شدن به هاب منطقه و قطب مراکز داده بزرگ در کشور از اهداف و برنامه های این استان است.

گفتنی است، 157 کیلومتر فیبرنوری با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در مسیر ایواوغلی به بازرگان با حضور نماینده شهرستان خوی و جمعی از مقامات استانی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

این افتتاح بخشی از پروژه نور 2  برای توسعه یک هزار کیلومتر فیبر نوری در 17 مسیر استان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا