اخبار
کد خبر : 10771 ۱۳۹۹/۰۶/۰۸   ۲۱:۵۸:۵۱

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی خبر داد
طرح آجر به آجر ‏اقدام مشارکت جمعی در زمینه ساخت مدارس

 

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: مردم در ایام محرم نذورات خود را در قالب طرح آجر به آجر برای مدرسه سازی سوق دهند‎.

به گزارش نای قلم، سپیده طیب قاسمی در گفتگویی اظهار کرد: طرح آجر به آجر ‏اقدام مشارکت جمعی در زمینه ساخت مدارس است که می‌توان از آن به عنوان بسته تحولی نوآورانه در توسعه ‏فضا‌های آموزشی می‌توان نام برد‎.

او افزود: ایام محرم فرصتی مناسب برای عزاداران حسینی است تا نذورات خود را در این روز‌ها که ویروس ‏منحوس کرونا در جامعه شایع شده است در قالب طرح آجر به آجر برای مدرسه سازی سوق دهند‎.

قاسمی با بیان اینکه این طرح با هدف گسترش فرهنگ مشارکت مردمی و بسترسازی برای جلب کمک‌های ‏مردمی در مدرسه‌سازی اجرا می‌شود اظهار داشت: خیرین همواره به دنبال طرحی بودند تا بتوان حتی با سرمایه ‏ای اندک در مدرسه سازی مشارکت کنند.

‎مدیرکل نوسازی مدارس توسعه و تجهیز آذربایجان غربی ‏تصریح کرد: در این طرح نوآورانه افراد به صورت ‏جمعی می‌توانند هر کدام بخشی از ساخت مدرسه را تقبل کنند یا هدایای نقدی یا غیر نقدی خود را به حداقل ‏‏۳۰ درصد برسانند تا زمینه مشارکت ۷۰ درصدی دولت در ساخت مدارس فراهم شود‎.

او گفت: اگر ۳۰ درصد ساخت یک مدرسه را خیرین برعهده بگیرند، طبق قانون مدرسه با اسم بانی نامگذاری ‏می‌شود و امروز برای اجرای هرچه بهتر این طرح خود را موظف به کمک برای فرهنگسازی این نوع از باقیات ‏صالحات می‌دانیم. است‎.

مدیرکل نوسازی مدارس توسعه و تجهیز آذربایجان غربی  ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۰ مدرسه شامل بر ۵۵۵ ‏کلاس درس با مشارکت خیرین در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود. ‏

سال گذشته خیران مدرسه ساز آذربایجان غربی ۶۶ مدرسه با ۲۷۰ کلاس درس را ساختند و به بخش آموزش ‏استان تحویل دادند. ‏

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا