اخبار
کد خبر : 10755 ۱۳۹۹/۰۶/۰۵   ۱۷:۳۰:۳۷

از امروز؛
ثبت نام افراد دارای مادر ایرانی و پدر خارجی برای دریافت شناسنامه ایرانی آغاز شد

 

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری آذربایجان غربی از آغاز ثبت نام افراد دارای مادر ایرانی و پدر خارجی برای دریافت شناسنامه ایرانی خبر داد.

به گزارش نای قلم، حمیرا جعفرزاده در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه مادران ایرانی دارای همسر خارجی برای دریافت شناسنامه برای فرزندان خود ثبت نام کنند، اظهار داشت: افراد دارای مادر ایرانی و پدر خارجی که متقاضی دریافت شناسنامه ایرانی هستند می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به آدرس www.bafia.ir ثبت نام و مشخصات خود را درج کنند.

وی با بیان این که آیین‌نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی برای اجرا به استانداری‌ها ابلاغ شده، خاطر نشان کرد: بر اساس همین مصوبه هر زن ایرانی که با مرد غیر ایرانی ازدواج کرده و دارای فرزند زیر ۱۸ سال است می‌تواند متقاضی اعطای تابعیت برای فرزندش باشد. همچنین افراد بالای ۱۸ سال با چنین شرایطی نیز می‌توانند نسبت به این موضوع اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری آذربایجان غربی گفت: متقاضیان باید عملیات ثبت‌نام خود را ابتدا در سامانه وزارت کشور انجام دهند سپس بر اساس نوبت دهی که به این افراد اختصاص داده می‌شود زمان مراجعه حضوری برای ارائه مدارک مورد نیاز به آن‌ها اعلام می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا