اخبار
کد خبر : 10752 ۱۳۹۹/۰۶/۰۵   ۱۷:۱۱:۴۵

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان:
دمای هوای آذربایجان‌غربی سه تا پنج درجه افزایش می‌یابد

 

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان از فردا، پنجشنبه، سه تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

به گزارش نای قلم، مهدی صابری در گفتگویی اظهار کرد: ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته دمایی بین ۱۰ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد داشت و شهرستان پلدشت و اشنویه با دمای به ترتیب ۲۹ و هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان بودند.

وی بیان کرد: هوا در روز چهارشنبه در اغلب مناطق آذربایجان‌غربی صاف تا کمی ابری خواهد بود و در جنوب غرب استان وزش باد ملایم نیز پیش‌بینی می‌شود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش نزولات آسمانی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان گزارش و ثبت نشده و تا یک هفته آینده هوای استان بدون پدیده و بارش است.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا