اخبار
کد خبر : 10746 ۱۳۹۹/۰۶/۰۳   ۲۱:۳۵:۲۲

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه:
برخی جرایم خشن در حال افزایش است

 

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه گفت: برخی جرایم خشن در حال افزایش است لذا باید برخورد جدی با مجرمان حرفه ای داشته باشیم تا امنیت مردم به مخاطره نیفتد و احساس امنیت کنند.

به گزارش نای قلم، مصطفی حبیبی در جلسه کنترل مجرمان حرفه ای اظهار کرد: در برخورد با مجرمان حرفه ای هیچ گونه کوتاهی از لحاظ قضایی و انتظامی و ... صورت نگیرد و قانون باید اجرا شود.

دادستان مرکز استان در خصوص برخورد با اراذل و اوباش نیز گفت: هیچ گونه مسامحه ای در این خصوص نداریم و برخورد جدی و شدیدی با آنها خواهیم داشت و منطبق با قانون با اراذل و اوباش برخورد می شود و هیچ سهل انگاری در این مورد پذیرفته نخواهد بود و هر کسی  در جامعه ایجاد رعب و وحشت کند به سزای عمل خود خواهد رسید.

حبیبی تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمین را یک گام مهم برای تضمین امنیت جامعه دانست و تصریح کرد: بانک اطلاعاتی می تواند امنیت مجرمان را سلب و امنیت مردم را تضمین کند چراکه با وجود بانک اطلاعاتی هیچ مجرم سابقه داری در امان نخواهد بود و همیشه تحت کنترل پلیس و دستگاه قضایی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با برهم زنندگان نظم امنیت جامعه شدیدا برخورد می‌کنیم.

حبیبی افزود: برای سیستم بانک اطلاعاتی شیوه نامه هایی در نظر گرفته شده است و در خصوص نحوه وارد کردن اطلاعات مجرمین حرفه ای و باسابقه، آموزش‌های لازم ارائه شده است که توسط ضابطان درج و دادستانی نظارت خواهد داشت که همه ضابطان و دادسرا به آنها دسترسی خواهند داشت. 

وی اضافه کرد: این بانک اطلاعاتی در حال تکمیل هست و اطلاعاتی جامع و دقیق در خصوص مجرمان حرفه ای در اختیار دادسرا و ضابطان و اداره کل زندان قرار خواهد گرفت.

این مقام قضایی بیان داشت: انفورماتیک دادگستری استان نیز در تکمیل فرایند درج وکامل شدن بانک اطلاعات مجرمین نقش مهمی دارد، هر چه سریعتر می بایست تکمیل شود.

در ادامه این جلسه اعضای حاضر به بررسی مصوبات جلسه قبل و پیگیری و اجرایی کردن آنها پرداخته و هر یک نکته نظرات خود را ارائه و در پایان مصوباتی به تصویب اعضاء رسید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا