اخبار
کد خبر : 10731 ۱۳۹۹/۰۶/۰۱   ۱۶:۴۲:۰۶

رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای استان متذکر شد؛
کاهش میزان استفاده مردم آذربایجان غربی از ماسک به 20 درصد

 

رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان غربی گفت: میزان استفاده مردم استان از ماسک از 75 درصد به 20 درصد کاهش یافته است که می تواند باعث افزایش شیوع بیماری شود و این یک هشدار است .

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی خبری اظهار کرد: در شرایط حاضر استان در وضعیت هشدار بسر می برد که در صورت بی‌توجهی مسئولان و مردم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این وضعیت بسیار شکننده بوده و به طرف وضعیت قرمز حرکت خواهیم کرد .

وی افزود: بی‌تفاوتی و کم‌توجهی به این بیماری موجب فاز جدیدی از بیماری می شود که در این صورت تعداد مبتلایان و بیماران بدحال افزایش می‌یابد و وقتی ویروس با ورژن جدید مجددا باز گردد بسیار خطرناک‌تر، کشنده‌تر و با علایم متفاوت‌تر خواهد بود .

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه همزمانی شیوع آنفلوآنزا با کرونا در ماه‌های آینده می‌تواند وضعیت را بدتر کند، بر خودمراقبتی و رعایت موازین بهداشتی تاکید کرد.

آقازاده همچنین به برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) اشاره و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم مراسم عزاداری را با شعور انجام دهیم و در مسیری که امام حسین (ع) به ما نشان داده که همانا مسیر مقاومت با عقلانیت است، حرکت کنیم .

وی ادامه داد: تا کنون نیز مجامع مذهبی با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کرده‌اند که جا دارد از این عزیزان و به ویژه نماینده ولی فقیه در استان تشکر کنیم.

رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای استان تصریح کرد: ورود مقام معظم رهبری در مقوله کنترل بیماری کرونا بسیار ارزشمند است زیرا ایشان متواضعانه و با پیام‌های خود کاری کردند که دین و علم در مقابل هم قرار نگیرند بلکه به همراه هم باشند .

آقازاده افزود: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند، ما نیز باید در همین مسیری که ایشان فرموده‌اند، حرکت کنیم .

وی از هیات‌های عزاداری، روحانیت معزز، هیات‌های امنای مساجد، مداحان و عزاداران خواست از برگزاری مراسم در اماکن مسقف خودداری کنند و مراسم در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام گیرد .

آقازاده با تاکید به اینکه کاری نکنیم که اگر بیماری شیوع یابد به اسم دین تمام شود، خاطرنشان کرد: هستند افرادی که می‌خواهند بحث شیوع یا ابتلای بالای مردم به ویروس کرونا را به حساب هیات‌های عزاداری بگذارند بنابراین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این میدان سوءاستفاده را به آنها ندهیم .

رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای استان گفت: دلیل موفقیت عرصه سلامت در مدیریت بیماری کرونا، وجود شبکه‌های بهداشتی و درمانی و اجرای مراقبت‌های اولیه بهداشتی است که از روستا تا شهر مردم تحت پوشش خدمات سلامت هستند .

وی اظهار کرد: در مدیریت بیماری کرونا شعار ما از اول این بود که نگذاریم تخت‌های بیمارستانی پر شوند به عبارت دیگر روی بحث پیشگیری و خودمراقبتی در سطح روستاها، شهرها و حاشیه شهرها تمرکز کردیم .

آقازاده افزود: پیش‌بینی می‌کردیم که یک هزار و 400 نفر بستری داشته باشیم که با تلاش انجام گرفته توانستیم در حد 852 نفر نگهداریم زیرا به موقع ورود کردیم، محدودیت‌ها اعمال شد، هشدارها داده شد، مردم را به استفاده از ماسک ترغیب کردیم به طوری که 75 درصد مردم از ماسک استفاده کردند .

وی با بیان اینکه همچنان باید ویروس را جدی بگیریم، گفت: هرچند ما بیمارستان احداث کرده‌ایم، تخت‌های آی سی یو را آماده کرده‌ایم، پنج دستگاه سی تی اسکن در طی 1.5 ماه گذشته در استان مستقر شده‌اند اما اگر بار کاری همکاران زیاد شود و نتوانند ارائه خدمت کنند با این همه امکانات وضعیت بحرانی تر خواهد لذا همه باید در قبال مبارزه با این بیماری احساس مسئولیت کنیم .

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان از افراد بالای 60 سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای خواست در خانه بمانند .

وی گفت: یک اصل اساسی در مبارزه با کرونا داریم و آن دوری و اجتناب از هر اجتماعی به هر شکل با هر اسم و در هر کجاست .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا