اخبار
کد خبر : 1073 ۱۳۹۴/۰۹/۰۷   

برگزاری همایش

استاندار آذربایجان غربی از برگزاری همایش "شهریار" با همکاری آذربایجان غربی و نخجوان استقبال کرد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در دیدار با منصور آیرم سركنسول ايران در نخجوان اظهار کرد: تسهیل و برقراری زمینه ارتباط و تبادل مسائل فرهنگی، ادبی و آموزشی بین دانشگاه های نخجوان و دانشگاه ارومیه مي‌تواند از محورهاي مناسب براي همكاري هاي فرهنگي و علمي بين دو طرف باشد که در همین راستا از برگزاری همایش شهریار نیز استقبال می کنیم.

وی تقويت، تحکیم و توسعه روابط و مناسبات ميان آذربايجان غربي و جمهوري نخجوان را مورد تاكيد قرار داد.

سعادت تاكيد كرد: انتظار داریم با همکاری های دو طرف، زمینه تقويت و توسعه هر چه بيشتر روابط و مناسبات در بخش هاي مختلف اقتصادی، نمایشگاهی، کشاورزی، ورزشی، صنعتی، فرهنگی و آموزشی میان استان آذربایجان غربی و نخجوان فراهم شود.

وی در ادامه به ظرفیت های منطقه آزاد ماکو بعنوان فرصتی در جهت تقویت مناسبات استان با نخجوان اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکمیل زیرساخت ها و توسعه شهرهای منطقه آزاد ماکو و تکمیل تاسیسات مرزی، شاهد افزایش حجم تردد و ارتقای مراودات میان ایران و نخجوان باشیم.

سعادت افزود: در منطقه آزاد ماکو، نمایشگاه دائمی در سه بخش سالن، اداری و تاسیسات با زیر بنای 3هزار و959متر مربع در حال احداث است که با بهره برداری از آن می توان نمایشگاه های مشترک با نخجوان در این منطقه برگزار کرد.

توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، همکاری در حوزه بهداشت و درمان و گردشگری سلامت، همکاری در حوزه های اجتماعی و تقویت مبادلات مرزی و اقتصادی میان آذربایجان غربی و نخجوان از دیگر محورهای مورد تاکید استاندار در این دیدار بود.

منصور آیرم سرکنسول ایران در نخجوان هم در این دیدار، گزارشی از اقدامات انجام گرفته در راستای تقویت همکاری ها و مناسبات میان استان آذربایجان غربی و نخجوان ارائه کرد.

منتظمی سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ارومیه و رمضانی معاون مدیرکل سیاسی استانداری نیز در این دیدار حضور داشتند.

گفتنی است کنسولگری ایران در نخجوان در سال 1371 تاسیس شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا