Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10725 ۱۳۹۹/۰۶/۰۱   ۰۸:۵۵:۰۹

توصیه های پزشکی؛
چگونگی معاشرت اجتماعی در دوران اضطراب‌های ناشی از پاندمی کرونا

 

معاشرت اجتماعی در دوران تنش و اضطراب‌های ناشی از پاندمی کرونا ممکن است حتی بیش از قبل لازم باشد اما در عین حال ضروری است که احتیاط‌هایی را رعایت کنید. پیش از هر تماس اجتماعی این پنج پرسش را از خودتان بپرسید:

- آیا در درون فضای سربسته خواهید بود یا در بیرون؟ ویروس کرونا عمدتا بوسیله قطرک‌های تنفسی منتقل می‌شود برای همین لازم است از یکدیگر فاصله جسمی داشته باشیم. در فضای بیرون احتمال انتقال ویروس کمتر می‌شود، اما بازهم حفظ فاصله یکی دومتری ضروی است.

- آیا ماسک می‌زنید؟ اکنون می‌دانیم که ماسک زدن به پیشگیری از عفونت کمک می‌کند. هنگامی که ماسک می‌زنید قطرک‌های تنفسی کمتری را در هنگام حرف زدن، خندیدن، سرفه کردن و عطسه کردن در محیط پراکنده می‌کنید و در عین حال ماسک از خودتان محافظت می‌کند. بنابراین به خصوص در هنگام تماس‌های اجتماعی در فضای سربسته ماسک بزنید و فاصله دو متری از دیگران را رعایت کنید.

- چه تعداد افراد در کنار هم جمع خواهند شد؟ هر چه تجمع افراد بیشتر باشد، خطر انتقال بیشتر می‌شود. سازمان‌های بهداشتی بر حسب شرایط رقمی کمتر از ۹ تا کمتر از ۲۵ نفر در هر صد متر مربع را پیشنهاد می‌کنند. در این مورد از مسئولان محلی سوال کنید.

- این تجمع چه مدت طول خواهد کشید؟ هر چه مدت گردهمایی بیشتر باشد، امکان انتقال هم بیشتر می‌شود. بهتر است تماس‌ها با دیگران را حتی آنهایی را که می‌شناسید به حدود یک ساعت محدود کنید و در صورت امکان آن را در فضای بیرون با حفظ فاصله انجام دهید.

- آیا افرادی که با شما هستند قواعد بهداشتی مانند ماسک زدن، فاصله‌گیری جسمی و بهداشت دست را رعایت می‌کنند؟ به یاد داشته باشید هر کسی که با شماست ممکن است بالقوه ویروس را از حلقه معاشرانش با خود آورده باشد. شما ممکن است در طول روز با شمار بسیاری از افراد در تماس باشید، حتی اگر هربار فقط ۳ تا ۴ نفر در اتاق باشند. در این موقعیت اعتماد و صداقت بسیار مهم است. به دیگران درباره محذورات خودتان و اینکه در این شرایط چگونه رفتار می‌کنید، توضیح دهید تا آنها دریابند نظر شما درباره خطراتی که با آن مواجهید، چیست و بتوانند تصمیم بگیرند آیا در وقت‌گذرانی با شما احساس آسودگی می‌کنند یا نه و تماس‌های شما در چه شرایطی باید انجام شود.پاسخی قطعی درباره اینکه چه کارهایی را می‌توان و چه کارهایی را نمی‌توان انجام داد، وجود ندارد. موضوع به انتخاب شخصی شما و ارزیابی خطر بستگی دارد. اما به یاد داشته باشید که انتخاب‌های شما بر دیگران تاثیر می‌گذارد.ما نیاز به ارتباط با دیگران داریم اما باید این کار به طور هوشمندانه‌ای انجام دهیم. همچنین ما بخت دسترسی به فناوری‌هایی را داریم که امکان ارتباط از راه دور را به ما می‌دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا