اخبار
کد خبر : 10717 ۱۳۹۹/۰۵/۲۹   ۲۰:۳۵:۴۵

معاون دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:
قراردادهای 89 روزه مدافعان سلامت قابل تمدید است

 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از امکان تمدید قرارداد پرسنل 89 روزه ساعتی در موضوع کرونا خبر داد.

به گزارش نای قلم، با گسترش ویروس کووید ۱۹ و ورود این بیماری به استان تقاضا برای دریافت خدمات درمانی افزایش بی سابقه‌ای داشته و در این میان افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند باید خدمات درمانی دریافت کنند و برخی هم که بیم ابتلاء به کرونا دارند با مراجعه به مراکز درمانی به تلاش هستند تا خدمات درمانی مناسب در راستای مقابله با کرونا دریافت کنند.

افزایش بیماران فعالیت پرستاران را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد و همین موضوع باعث شده تا ارائه خدمت گاهاً با مشکل مواجه شود اما این تنها عامل سختی کار پرستاران نیست بلکه برخی از این افراد باید در جبهه‌ای دیگر نیز مبارزه کرده و در تلاش باشند تا حقوقی که بر اساس قراردادهای ۸۹ روزه تعیین شده است محقق کنند.

گسترش کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان میزان تقاضا برای خدمات بهداشتی را افزایش داد. با افزایش میزان مراجعات و ثابت بودن میزان پرستاران خیل عظیمی از مراجعات به مراکز درمانی صورت گرفت.

در این میان دانشگاه علوم پزشکی نیز با ایجاد سامانه‌ای از افراد به صورت داوطلبانه اقدام به دعوت به کار کرد و با قراردادهای ۸۹ روزه در راستای تأمین نیاز نیروی انسانی بیمارستان‌ها اقدام کرد که این افراد نیز بخشی از مدافعان سلامت اجتماعی در راستای مقابله با کرونا در جامعه بودند.

قراردادهایی که با عنوان قراردادهای ۸۹ روزه میان کارگزار بیمارستان و افراد داوطلب امضا شده بود قراردادی بود که شامل پرداخت حقوق، بیمه و اضافه کاری است و افرادی که به صورت داوطلبانه اقدام به ثبت نام در این سامانه کرده بودند با مطالعه این قرارداد و شرایط مندرج در آن فعالیت خود را آغاز کردند.

اما با ادامه روند شیوع کرونا نگرانی های در خصوص نحوه تعامل با پرستاران قرارداد 89 روزه و ابهام در سرنوشت کاری آنها شکل گرفت و بسیاری از فعالان حوزه سلامت این نوع از قرار داد را اجحاف در حق پرستاران دانسته و اعلام کردند بعد از اتمام قرارداد تکلیف این افراد چه می شود!

امروز معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از امکان تمدید قرار این دسته از کادر درمانی در استان خبر داد.

سیداکبر موسوی اظهار داشت: با توجه به پیگیری و سوالات مکرر نیروهای بکارگیری شده در قالب قرارداد 89 روزه ساعتی در موضوع کرونا، به استناد بند 7 از مصوبات دومین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، امکان تمدید قرارداد پرسنل مذکور فراهم شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا