اخبار
کد خبر : 10714 ۱۳۹۹/۰۵/۲۹   ۱۷:۱۰:۴۴

سفر دو روزه وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی؛
افتتاح پروژه‌های زیرساختی در حوزه راه و حمل‌ونقل

 

وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه به منظور افتتاح چند پروژه زیرساختی در حوزه راه و حمل و نقل و نیز بازدید از محورهای مواصلاتی به آذربایجان غربی سفر کرده است.

به گزارش نای قلم، محمد اسلامی در این سفر دو روزه ضمن بازدید از محورهای مواصلاتی شمال استان و افتتاح طرح ابرار به میزان ۱۳۶ کیلومتر به صورت نمادین در شهرستان خوی، دستور آغاز عملیات اجرایی ۳۴ کیلومتر از محور خوی- قطور- رازی را نیز صادر می کند.

کلنگ زنی مجتمع آشوریان، افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی راه و شهرسازی، افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی سرو، افتتاح ۵۸ کیلومتر جاده های بزرگراهی و اصلی، بازدید از پایانه مرزی تمرچین، بهره برداری از ۱۵۷ کیلومتر روکش و لکه گیری آسفالت، افتتاح ساختمان ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های ماکو، شاهین دژ و پیرانشهر، کلنگ زنی محور نالاس در سردشت، بازدید از کمربندی و کریدور بزرگراهی غرب کشور در بوکان، افتتاح دو دهنه تونل و آغاز عملیات روکش در محور شاهین دژ، بازدید از محور تکاب- شاهین دژ و بیمارستان در حال احداث تکاب، بازدید از محورهای میاندوآب و مهاباد و افتتاح ۳۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور از دیگر برنامه های سفر اسلامی به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به آذربایجان غربی گفت: ارتقای جاده های اصلی و ترانزیتی از رویکردهای اصلی وزارت راه و شهرسازی است.

محمد اسلامی افزود: کریدور غرب کشور از حوزه استحفاظی مرز بوکان تا مرز بازرگان به طول تقریبی ۵۰۰ کیلومتر در دست احداث است.

وی اظهار امیدواری کرد با افتتاح پروژه‌های جدید و اتمام برنامه‌های در دست اقدام برنامه‌های توسعه‌ای آذربایجان غربی در حوزه زیرساخت راه و مسکن را گسترش و شتاب دهیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از پروژه غیر همسطح ورودی شهرستان چایپاره گفت: محور چایپاره چهاربانده می‌شود.

اسلامی افزود: اعتبار اجرای این پروژه تأمین شده و موضوع حائز اهمیت چهار بانده کردن این مسیر است.

وی با بیان اینکه وزارت اراده خود را برای اجرا و اتمام پروژه سه راهی چایپاره عزم کرده است، گفت: باید برای پیش‌روی هر چه سریع‌تر پروژه مردم با آزادسازی اراضی همکاری لازم را با پیمانکار و مسئولان داشته باشند.

اسلامی با اشاره به بین‌المللی بودن مسیر و اهمیت آن برای منطقه و کشور، خاطرنشان کرد: شروع عملیات در این منطقه نیازمند همکاری مردم و آزادسازی اراضی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو یک فرصت بسیار خوب برای شکوفایی شمال آذربایجان غربی است، گفت: توسعه زیرساختی این منطقه، یک ضرورت اساسی در برهه کنونی است.

اسلامی در حاشیه بازدید از بزرگراه گیت ورودی منطقه آزاد ماکو افزود: اقدامات بسیار خوبی در منطقه آزاد ماکو در راستای بهبود زیر ساخت‌های ارتباطی صورت گرفته و ما باید برای بقیه این جاده به سمت ایواوغلی تصمیم‌های جدیدی بگیریم.

وی اضافه کرد: مسیر بزرگراهی تبریز - بازرگان برای ما بسیار مهم است و باید به صورت بزرگراه احداث شود که متاسفانه تا به امروز با تاخیر انجام شده است.

وی بیان کرد: مسیر تبریز - مرند با سرعت بیشتری در حال انجام است و احداث مسیر بزرگراهی مرند تا ایواوغلی و ایواوغلی تا گیت ورودی ماکو جزو برنامه های وزارت راه و شهرسازی به شمار می رود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سفر قبلی به استان مذاکراتی با استاندار آذربایجان‌غربی در این خصوص انجام شده و امروز هم می خواهیم آن را قطعی بکنیم.

قطعه یک محور خوی - قطور - رازی به طول ٢۴ کیلومتر، نیز امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: محور خوی - قطور - رازی با ۶٣ کیلومتر طول در چهار قطعه، چهار تقاطع و یک تونل اجرا می‌شود.

سیدمحسن حمزه‌لو افزود: عملیات اجرایی محور خوی - قطور - رازی بیش از ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی این طرح از بهمن سال ١٣٩٧ آغاز شد و حدود ٢۴ ماه برای بهره‌برداری کامل از این طرح وقت لازم است.

حمزه لو گفت: یک تونل به طول ۵۵۵ متر با ۶٠٠ میلیارد ریال اعتبار در این طرح پیش‌بینی شده‌است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: ٢ هزار و ۶٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای قطعات آن در نظر گرفته شده‌است.

حمزه‌لو ادامه داد: تکمیل راه اصلی خوی - قطور - رازی تسهیل‌کننده ارتباط انشعابی کریدور ترانزیتی شماره ۱۰ به شاخه اتصالی بسیار مهم منتهی به مرز ترکیه است.

وی تاکید کرد: با تکمیل این بزرگراه تردد مابین استان‌های شمال‌غرب کشور با مرز رازی در شهرستان خوی تسهیل می‌شود.

حمزه لو گفت: با اجرای طرح تعریض این جاده، چهار باند رفت‌وبرگشت در این مسیر ایجاد شده و علاوه‌ بر افزایش ایمنی، ترافیک جاده‌ای نیز تسهیل و از وقوع حوادث ناگوار رانندگی پیشگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: استانداردسازی مسیر دسترسی به پایانه مرزی بازرگان، توسعه شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای و تامین زیرساخت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در شمال‌غرب کشور از جمله مزیت‌های اجرای این طرح است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا