Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10713 ۱۳۹۹/۰۵/۲۹   ۱۴:۴۸:۰۰

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:
نماد دفاع مقدس در آذربایجان غربی فضاسازی شود

 

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: با توجه به حماسه آفرینی های مردان و زنان این سرزمین در دوران دفاع مقدس ضروری است جایگاهی به یادگار بگذاریم تا نماد دفاع مقدس متجلی شود.

به گزارش نای قلم، سردار حبیب شهسواری امروز در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: تاسف بار است بعد از 42 سال ما هنوز موزه دفاع مقدس نداریم و دهکده مقاومت به دلیل کمبود اعتبار به اتمام نرسیده است.

وی افزود: برای احداث دهکده مقاومت بیش از 10 میلیارد تومان هزینه شده است و 100 میلیارد تومان مورد نیاز است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ستاره های پرفروغی در استان هست که هر کدام مزیتی به شمار می آیند، اضافه کرد: از اول شهریور تا هفت شهریور به عنوان هفته دفاع مقدس مختص آذربایجان‌غربی نام گذاری شده است و باید همه مسئولان برای برگزاری موفق این برنامه ها پای کار بیایند.

و با تاکید بر لزوم پرداخت هنرمندانه به نقش آذربایجان‌غربی در حماسه سازی های دفاع مقدس افزود: مردم استان ما شهد شیرین پیروزی را فقط در 23 بهمن ماه چشیدند مابقی روزها ناامنی اتفاق افتاد و این مردم و نیروهای مسلح بودند که توانستند امنیت و ثبات را در 42 سال برقرار کنند بنابراین پاسداشت هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی ضروری است.

وی از بی توجهی برخی از دستگاه های اجرایی به مقوله دفاع مقدس انتقاد کرد و گفت: رزمندگان جان برکف و مردم این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس ضمن اینکه در جبهه‌های مختلف کشور حضور پررنگ و تاثیرگذاری داشتند، در دفع تجاوز از مناطق مرزی استان نیز ایفای نقش می‌کردند بنابراین ضروری است مسؤولان استانی برای حفظ جایگاه شهدا و دفاع مقدس پای کار بیایند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: یکی از ضرورت های موجود در استان ساماندهی پارک موزه دفاع مقدس و تجهیز موزه دفاع مقدس است که یکی از هسته های بازدید زائران راهیان نور به شمار می‌آید.

 سرهنگ جلیل وحیدی همچنین نامگذاری خیابان ها، کوچه ها، محله ها و استفاده از نام و یاد شهدا در طرح های مختلف عمران شهری و روستایی را خواستار شد.

وی در ادامه سخنان خود بر ساماندهی یادمان‌های شهدای گمنام تاکید کرد و افزود: در حال حاضر ۵۹ شهید گمنام در استان وجود دارد که این سرمایه های معنوی در 23 نقطه استان دفن شده اند لذا درخواست می‌کنیم برای همه آنها یادمان احداث شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا