Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10704 ۱۳۹۹/۰۵/۲۸   ۱۶:۵۸:۵۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:
با فقر فرهنگی مواجه هستیم

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه با فقر فرهنگی مواجه هستیم و در جغرافیای کشور ما به کتاب توجه نمی‌شود و ارزش کتاب علاوه بر معنوی بودن باید مادی هم باشد و قیمت‌گذاری کتاب با مشکل مواجه است و متناسب با بازار نیست.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری در بازدید از دو کتابفروشی به مناسبت برگزاری طرح تابستانه «کتاب 99» که با هدف حمایت از کتابفروشان و نویسندگان انجام گرفت، اظهار کرد: با شیوع کرونا اصحاب فرهنگ و هنر بیش از سایر اقشار دچار ضرر و زیان شده‌اند که باید کمک کنیم این ضرر و زیان تا حد امکان جبران شود و در روزهایی که شاهد شیوع بیشتر بیماری کرونا هستیم و شعار این است که در خانه بمانیم، و این در خانه ماندن فرصت مغتنمی برای خواندن کتاب و افزایش آگاهی است.

وی افزود: در استان شاهد رکود مراجعه به کتاب و کتابفروشی هستیم که باید این عدم مراجعه ریشه‌یابی شود.

این مقام مسئول افزود: متاسفانه در استان  با رکود مراجعه به کتاب و کتابفروشی مواجه هستیم که باید این عدم مراجعه مردم ریشه یابی شود تا شاید بتوان از این معضل خارج شد و مردم را با کتاب آشتی داد.

خدایاری بیان کرد: باید بافت استان بررسی شود که شاید به‌دلیل کشاورزی بودن، پایین بودن درآمد سرانه، غفلت ارشاد و تمام این معضلات باید با حضور افراد متخصص و اقتصادی بررسی شود. عدم تناسب قیمت کتاب با بازار و جدا افتادن کتابفروشی‌ها از یکدیگر  از مشکلات این حوزه است.

وی گفت: از آغاز اجرای طرح «تابستانه کتاب 99» در این استان، بیش از 120 میلیون تومان کتاب از طریق 14 کتابفروشی فعال عضو این طرح در استان به فروش رسیده است که در این شرایط رقم قابل قبولی محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  در این بازدید، از مدیران کتابفروشی‌های «سلیمی» و «پاتوق کتاب ارومیه» اعضای فعال طرح «تابستانه کتاب 99» در استان آذربایجان غربی تجلیل کرد.

گفتنی است طرح یارانه حمایتی از کتابفروشان «تابستانه کتاب99» از شنبه 18 مردادماه هم‌زمان با عید غدیرخم با مشارکت 14 کتاب‌فروشی در استان آذربایجان‌غربی آغاز شد و تا ساعت 24 روز پنج‌شنبه 30 مردادماه ادامه خواهد داشت.

در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با 20 درصد یارانه خرید از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

در استان آذربایجان‌غربی کتاب‌فروشی‌های امام غزالی، پاتوق کتاب ارومیه، درنا، زارع، سلیمی، شهر کتاب بوکان، علوم دانشگاهی، موکریان، نمایشگاه کتاب ختایی، کتاب پیام، کتاب مهرگان، کتابسرای بشری و کتابسرای مهرگان در این طرح حضور دارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا