Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10703 ۱۳۹۹/۰۵/۲۸   ۱۳:۲۲:۲۰

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی خبر داد
اجرای طرح آمایش آموزش عالی متناسب با نیازهای توسعه‌ای استان

 

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی گفت: طرح آمایش آموزش عالی متناسب با نیازهای توسعه‌ای استان در حال اجراست.

به گزارش نای قلم، کامران جباری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح آمایش فرصت خوبی برای ساماندهی و توسعه کیفیت آموزش عالی است.

وی با تاکید به اینکه با اجرای طرح آمایش آموزش عالی مراکز دانشگاه پیام نور استان تعطیل یا ادغام نمی شوند، توضیح داد: این طرح به معنای کیفیت بخشی و افزایش هم افزایی در ارائه خدمات و از این قبیل موارد است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اضافه کرد: براساس این طرح برخی از رشته محل هایی که تقاضای بازار کار را از دست دادند، حذف و رشته های جدید و متناسب با نیاز بازار افزوده می شود.

به گفته وی براساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، ساماندهی رشته محل ها در همه دانشگاه ها اتفاق می دهد و ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

*انتخاب دانشگاه پیام نور استان به عنوان دبیرخانه کارآفرینی دانشجویی کشور

جباری سپس با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان به عنوان دبیرخانه کارآفرینی دانشجویی کشور انتخاب شده است، گفت: دانشگاه استان به عنوان دبیرخانه کانون کارآفرینی انتخاب شده که با بازار کار در ارتباط بوده و ایده‌هایی که ارائه شده بهتر و بیشتر از پیش پرورش می‌یابد تا بتوان از ایده‌های دانشجویان پشتیبانی کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بر ضرورت آشنایی دانشجویان با بازار کسب و کار آینده در حین تحصیل تاکید کرد و گفت: باید با ارائه آموزش‌های لازم دانشجویان بتوانند تصویری از وضعیت آینده شغلی خود داشته باشند تا بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانند اشتغال‌پذیر شوند.

وی یادآور شد: برخی از ایده هایی که توسط دانشجویان ارائه شده است به مرحله عملیاتی رسیده اند.

*ایجاد گروه ارتباط با صنعت و کارآفرینی

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام‌نور آماده حركت در مسير تقويت ارتباط دانشگاهيان با بخش صنعت است، اظهار کرد: در طول دو سال گذشته برای نخستین مرتبه، گروه ارتباط با صنعت و کارآفرینی در این دانشگاه پای کار آمد.

جباری با تاکید به اینکه ارتقاي كيفيت و افزايش سطح توانمندي و مهارتي دانشجويان در دانشگاه پيام نور مورد توجه و پيگيري است، تصریح کرد: در سال گذشته تلاش‌های بسیار مطلوبی در این زمینه انجام و ارتباط مناسبی با شرکت‌های خصوصی برقرار شد و هم اکنون نیز چند طرح پژوهش‌محوری در مناطق بومی مطرح شده و در مرحله تصویب قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همچنین از ارائه هفت طرح پژوهشی با همکاری بخش خصوصی استان خبر داد و تصریح کرد: فرهنگ کارآفرینی و فرهنگ توسعه فناوری باید وارد آموزش‌ها شود و آموزش به سمتی برود که دانشجویان توانمند و خلاق، رویکرد حل مشکل و مسائل را یافته و یاد بگیرند.

جباری با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل دانشگاه پیام نور در تربیت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مستعد گفت: دانشگاه پیام نور استان با تمرکز صرف روی آموزش و پژوهش به اشکال مختلف برای دانش‌آموختگان کارآفرینی می‌کند.

*پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، وزارت علوم مکلف است 85 درصد ظرفیت خود را براساس سوابق تحصیلی در اختیار داوطلبان قرار دهد.

جباری گفت: در آذربایجان غربی نیز دانشگاه پیام نور بالای 95 درصد از رشته محل های خود را براساس سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو می کند.

وی افزود: آن دسته از متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور هستند می توانند با مراجعه به سامانه پذيرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي در سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور استان، پذيرش دانشجو بر اساس سوابق تحصيلي تفاوتی از نظر شهریه و اعتبار مدرک با متقاضیانی که با کنکور پذیرش می شوند، ندارند.

*تداوم اعطای وام دانشجویی

وی اذعان کرد: وام دانشجویی جهت رفاه حال دانشجویان در تمام مقاطع اعطا می‌شود و در سال تحصیلی آینده نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌ غربی ادامه داد: علاوه بر وام صندوق رفاه دانشجویی، دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه با سه بانک عامل تسهیلاتی با کارمزد کمتر از 2 درصد موجبات رفع دغدغه ی مالی را فراهم کرده است.

* ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور

جباری در پایان سخنان خود همچنین اظهار کرد: ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور از پنجم مرداد ماه آغاز شده و تا دوم شهریور ادامه خواهد داشت و تمامی افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش رشته و محل مورد نظر تحصیل خود را انتخاب کنند که پس از بررسی و آنالیز، منطقه برای آنها مشخص می‌شود.

*برگزاری کنکور با رعایت تمام دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی

وی به برگزاری کنکور هم اشاره و اذعان کرد: تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی براساس ابلاغیه سازمان سنجش برای برگزاری کنکور سراسری در این دانشگاه مهیا شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اضافه کرد: حفظ سلامت داوطلبان در طول برگزاری آزمون در اولویت سازمان سنجش قرار دارد و والدین و اعضای خانواده داوطلبان بابت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل آزمون هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌ غربی با ابراز خرسندی از افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌ غربی بیان کرد: با وجود کاهش بودجه دانشگاه‌ها و کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی بودجه‌های جاری اما بودجه فرهنگی در سال گذشته افزایش یافته است.

دانشگاه پیام‌نور آذربایجان غربی 21 هزار و 500 دانشجو و 163 عضو هیات علمی دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا