اخبار
کد خبر : 1069 ۱۳۹۴/۰۹/۰۲   

اولویت اول پلیس کاهش تصادفات جاده ای در استان است

* در زمینه تصادف های جرحی و خسارتی مشکلاتی وجود دارد

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اولویت اول پلیس را کاهش تصادفات جاده ای در استان آذربایجان غربی عنوان کرد.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی امروز در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی اجرای طرح زمستانی حمل و نقل جاده‌ای در استان اظهار کرد: افزایش انضباط توافیکی، مدیریت بر سوانح ترافیکی، افزایش تیم های نظارتی محسوس و نامحسوس، هماهنگی با اکیپ های برف روب و روان سازی ترافیک در هنگام بارش نزولات مهم ترین اقداماتی است که پلیس در اجرای طرح زمستانی اقدام می کند.

وی برخورد قاطع با تخلف های حادثه ساز، توقیف خودروهای با دو تخلف حادثه ساز همزمان، ضبط گواهی نامه رانندگی افراد دارای 30 نمره منفی، کنترل موتورسیکلت سواران و کنترل ناوگان حمل و نقل بار و مسافر به همراه توجه جدی به حل مشکل نقاط حادثه خیز در جاده ها از جمله مواردی است که پلیس برای اجرای آنها اهتمام جدی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان افزود: با توجه به اقدامات انجام گرفته در سال گذشته تعداد تلفات سوانح رانندگی 10 درصد کاهش یافت اما در زمینه تصادف های جرحی و خسارتی با وجود تلاش های صورت گرفته در نیروی انتظامی مشکلاتی وجود دارد که با بهره مندی از خرد جمعی و اتحاد همه دستگاه های اجرایی و نهادها این مشکل رفع شدنی است.

اصلانی در عین حال عامل اصلی تصادفات را سرعت غیرمجاز و واژگونی خودروها عنوان کرد و متذکر شد: بیشترین آمار جرائم در آذربایجان غربی مربوط به نزاع و درگیری‌های خیابانی است که منشأ آن نیز پایین بودن آستانه صبر مردم به تصادفات برمی گردد.

فرمانده انتظامی استان همچنین تصریح کرد: هرچه آموزش‌ها بیشتر باشد، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی افزایش یافته و همین امر سبب کاهش میزان تصادفات شده است.

وی تاکید کرد: موضوع ترافیک و ایمنی در سطح جاده‎ها یک موضوع بین بخشی است که یک سازمان به تنهایی عهده‌دار تامین ان نیست و نمی‌‏تواند به تنهایی آن را تامین کند، بنابراین نیاز است تا همدلی و تعامل سایر سازمان‎های مسئول شکل گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا