اخبار
کد خبر : 10688 ۱۳۹۹/۰۵/۲۶   ۱۶:۴۴:۲۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:
عزاداری‌ها در فضای باز خواهد بود

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: با توجه به شرایط کرونایی و دستورالعمل‌های ابلاغی، عزاداری‌ها تنها در فضای باز خواهد بود.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام محمد داداش زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دسته‌روی در تاسوعا و عاشورا و نیز حرکت دستجات در کوچه‌ها یا حتی حرکت سینه زنان و زنجیرزنان ممنوع است.

وی افزود: تمام عزاداری به صورت ایستا و ثابت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه به هیچ وجه، مدت زمان عزاداری از ۲ ساعت بیشتر نخواهد بود، افزود: سخنرانی‌ها می‌تواند در داخل مساجد باشد اما این نیز با رعایت فاصله گذاری و به مدت حداکثر یک ساعت خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اعزام مبلغ همزمان با ماه محرم در استان افزود: امسال ۲۰۰ مبلغ از قم و یک هزار و ۲۰۰ روحانی و مبلغ بومی نیز در استان به تبلیغ ماه محرم در استان می‌پردازند.

وی تصریح کرد: کمیته امنیتی اجتماعی ستاد کرونا در کارگروهی به نام محروم و صفر با مسؤلیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان برنامه‌های محرم و صفر را مدیریت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: مراسم محرم برگزار می‌شود ولی در داخل مساجد دسته جات با یک چهارم ظرفیت مسجد، برنامه‌هایی توسط روحانیون و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همت هیأت امنای مساجد برگزار خواهند کرد.

داداش زاده با بیان اینکه از روز گذشته دستورالعمل‌ها به هیئت‌های امنای مساجد ابلاغ شده است، ادامه داد: هیأت‌های مذهبی باید برای برگزاری مراسم مجوز داشته و مراسم را در فضای باز برگزار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هر هیئت که مجوز ندارد نمی‌تواند دسته روی کند و باید هیأت‌ها مکان مخصوصی داشته باشند تا مراسم را در آن محل برگزار کنند.

داداش زاده با بیان اینکه باید نذورات با رعایت موارد شرعی و تا حد امکان با رعایت احکام نذر در قالب جیره خشک و تحت نظر کارشناس بهداشت انجام شود، اظهار داشت: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی استان نظارت‌های خود را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به وجود بیش از سه هزار هیأت مذهبی در استان، ادامه داد: در صورتی که هیأت‌های مذهبی پروتکل‌ها و تعهدات بهداشتی را رعایت نکنند پس از تذکرات لازم به دادستانی معرفی و مجوز آن هیئت لغو می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی برای برگزاری نماز جماعت در مساجد و اماکن مذهبی استان، گفت: مانند سابق نماز جماعت در مساجد برگزار می‌شود ولی در مناطقی با وضعیت قرمز، نماز جماعت با فاصله یک متری اقامه می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا