اخبار
کد خبر : 1067 ۱۳۹۴/۰۹/۰۲   

طرح زمستانی امسال از 23 آذرماه اجرا می شود

* اهمیت به توصیه‌های پلیسی متضمن پیشگیری از هرگونه سانحه تلخ رانندگی است

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت: طرح زمستانی امسال پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از 23 آذرماه جاری آغاز شده و تا 23 اسفندماه و آغاز طرح نوروزی ادامه می یابد.

به گزارش نای قلم، عباس فرمانی امروز در جلسه هماهنگی طرح زمستانی پلیس راه استان اظهار کرد: 100 تیم محسوس و نامحسوس با همکاری بیش از 400 نفر از عوامل پلیس در اجرای طرح زمستانی پلیس فعالیت می کنند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح زمستانی 15 دستگاه‌ اجرایی از جمله اورژانس، راه و شهرسازی، سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها، هلال‌احمر و مدیریت بحران مشارکت دارند.

فرمانی هدف از اجرای طرح زمستانی را خدمت‌رسانی به مسافران در محورهای مواصلاتی استان در مواقع بحرانی هم‌چنین تقویت ایمنی جاده‌ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: طرح زمستانی همچنین با هدف ارائه خدمات به مردم، رفع گره‌های کور ترافیکی، رفع مسیرهای مسدودی و روان کردن ترافیک و ایمنی در تردد و نیز کنترل و نظارت بر تجهیزات زمستانی اجرا می‌شود.

فرمانده پلیس راه استان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با آغاز فصل سرما، مردم همواره باید تجهیزات ایمنی و زمستانی را به همراه داشته و پیش از آغاز سفر، علاوه بر پیش‌آگاهی از چگونگی آب و هوا و مدت زمان سفر، از سالم بودن سیستم گرمایشی و تجهیزات داخل خودرو مطمئن شوند.

وی سپس با ارائه گزارشی از اجرای طرح زمستانی پلیس راه سال 93 گفت: زمستان سال گذشته شاهد 66 تصادف فوتی، 849 تصادف جرحی و 454 تصادف خسارتی در جاده های استان بودیم که در نتیجه آن یک هزار و 574 نفر مجروح شدند و 87 نفر جان خود را از دست دادند.

فرمانی با بیان اینکه بی‌تردید اهمیت به توصیه‌های پلیسی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضامن سلامتی رانندگان و متضمن پیشگیری از هرگونه سانحه تلخ رانندگی است، خاطرنشان کرد: در تصادف های صورت گرفته در طرح زمستانی سال گذشته 40 درصد مربوط به تصادف وسیله نقلیه با وسیله نقلیه دیگر و 33 درصد مربوط به واژگونی و خروج از جاده بود که با استفاده از تجربیات پارسال می توان امسال برای کاهش این تعداد برنامه ریزی کرد.

به گفته وی در سال گذشته همچنین به یک هزار نفر در محورهای مواصلاتی استان امدادرسانی شده و 10 مورد نیز محدودیت ترافیکی اتخاذ شد.

آذربایجان غربی بیش از 12 هزار کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی و جاده روستایی و 17 گردنه برفگیر دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا