اخبار
کد خبر : 10654 ۱۳۹۹/۰۵/۲۰   ۱۸:۲۵:۵۱

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
طرح کاداستر موجب کاهش اختلافات ملکی می شود

 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح کاداستر (شناسنامه دار کردن زمین‌های کشاورزی) موجب ایجاد ارزش افزوده و کاهش اختلافات ملکی می شود.

به گزارش نای قلم، مهدی سرخوش در گفتگویی از صدور پنج سند تک برگی مالکیت اراضی کشاورزی در راستای اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی در استان خبر داد.

وی اظهار کرد: برابر پیگیری های صورت گرفته برای صدور اسناد کشاورزی در پاییز و زمستان سال ۱۳۹۸، تعداد پنج فقره سند در اجرای طرح کاداستر از طریق هیئت حل اختلاف ثبت منجر به صدور اسناد کاداستری شد.

سرخوش ادامه داد: در راستای تسهیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی تفاهم نامه ای فیمابین وزارت کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و‌املاک کشور در مورخه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ منعقد شده که در این راستا نیز اشخاص متقاضی به ادارات ثبت اسناد شهرستان ها در حال معرفی هستند .

وی اجرای پرشتاب این طرح را منوط به تامین اعتبار و حمایت‌ دستگاه های اجرایی ذیربط عنوان کرد و گفت:

سرخوش ادامه داد: تهیه و اجرای نقشه کاداستر اراضی کشاورزی منجر به یکپارچه‌سازی، سرمایه‌گذاری مفید، ایجاد بانک اطلاعات کشاورزی، بهره برداران و اراضی شامل (میزان سطح، موقعیت، پراکندگی، نوع مالکیت و منابع آب اراضی) و کمک به کنترل و کاهش مصرف آب بخش کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح کاداستر اراضی کشاورزی با بهره گیری از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و اعتبارات ملی در ۶۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است و به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت کشاورزی استان، این طرح در ۳۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز اجرا می‌شود.

سرخوش یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه فی مابین سازمان جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مهندسین سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، مقرر شده که این دو مجموعه از ظرفیت بسیج سازندگی در ادامه اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی استفاده و همکاری های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا