اخبار
کد خبر : 10653 ۱۳۹۹/۰۵/۲۰   ۱۸:۰۱:۲۴

یادداشت؛
کنکور را سیاسی نکنیم/ بايد با عقلانيت حرکت کرد

 

محمد زاهدی/ برکسي پوشيده نيست هرگونه تجمع و ازدحام مردم در فضاي‌ بسته، باعث تکثير ويروس کوويد 19 مي‌شود و مي‌تواند به افزايش آمار مبتلايان به کرونا کمک نمايد.

ما اين چالش را در اتفاقات گذشته، رويدادهاي پيش‌رو و روزمره در زندگي‌مان شاهد هستيم و به‌زودي در کنار برگزاري مراسمات عزاداري محرم، قرار است در 31 مرداد امسال کنکور سراسري با 912‌هزار داوطلب برگزار شود.

به باور نگارنده، اگر چنين امکاني براي دولت و سازمان سنجش وجود داشته باشد که کنکور را در فضاي باز و در فاصله دو تا دو و نيم‌ متري داوطلبان برگزار نمايد و واحدهاي برگزار‌کننده در کشور به دو تا سه برابر افزايش يابد، برگزاري کنکور هيچ‌خطري نخواهد داشت.

با ورود وزارت ورزش به اين مقوله و در اختيار قرار دادن ورزشگاه‌ها و سالن‌هاي ورزشي براي برگزاري آزمون سراسري، تهديد کرونا براي داوطلبان به صفر مي‌رسد و تهديد شيوع کرونا مربوط به زماني است که فاصله‌هاي فيزيکي را بر اساس پروتکل وزارت بهداشت رعايت نکنيم و در فضاي بسته و بدون هواکش، تنفس‌ مردم موجب تکثير ويروس کرونا خواهد شد.

ورود مجلس به مقوله برگزاري کنکور در کنار همه فوائدي که با ارائه نظرات دلسوزانه و همدلانه خواهد داشت، ولي در شرايط فعلي و تاکيد بي‌چون و چراي نمايندگان بر عدم برگزاري کنکور و در‌منگنه قرار دادن وزرا، رنگ و بوي سياسي به‌خود گرفته است.

بي‌ترديد به‌همان اندازه‌ که رئيس مجلس و نمايندگان مردم در رابطه با خطر برگزاري کنکور احساس مسئوليت مي‌کنند، به‌همان ميزان نيز وزراي علوم و بهداشت نيز احساس مسئوليت دارند و اينگونه نيست که آنها قصد داشته باشند با برگزاري اين آزمون جان حدود يک‌ميليون جوان را که آينده سازان اين مرز و بوم هستند به خطر بيندازند.

نمايندگان مجلس با همکاري وزراي مربوطه، بايد به يک پروتکل واحد در جهت برگزاري کنکور در تاريخ تعيين شده، برسند و در غيراين صورت دود آن به چشم مردم مي‌رود.

بدون شک اگر دولت و نمايندگان مجلس تصميم به برگزاري کنکور سراسري امسال نمي‌گرفتند در ميان حدود يک‌ميليون جوان، فارغ از هزينه‌هاي اقتصادي که براي کنکور امسال کرده‌اند، تبعات روحي و رواني شديدي داشت.

بي‌‌‌شک حفاظت از جان مردم، مجلس و دولت نمي‌شناسد و بايد آنها با همدلي به راهکار مشترک در اين رابطه برسند و بايد با تدبير و عقلانيت حرکت کنند که برگزاري کنکور در آخرين روز مرداد و همزمان با شروع ماه محرم و عزاداري‌ها، براي جوانان مشکلي ايجاد ننمايد.

با اين اوصاف از ديد بنده کنکور سراسري با ملاحظات ستاد ملي مقابله با کرونا و نظر دلسوزان کشور در حوزه بهداشتي و درماني برگزار مي‌شود، به شرط آنکه نيروي انساني بيشتر براي اين موضوع اختصاص داده شود و آزمون‌ها در فضاي باز برگزار گردد، کوچکترين خطري نخواهد داشت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا