اخبار
کد خبر : 10645 ۱۳۹۹/۰۵/۱۹   ۱۷:۱۲:۴۹

نماینده مردم ارومیه در مجلس:
حال و روز تولیدات کشاورزی ارومیه مناسب نیست

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حال و روز تولیدات کشاورزی ارومیه مناسب نیست و ماندن محصولات کشاورزی بر روی دست کشاورز توجیه منطقی ندارد.

به گزارش نای قلم، سلمان ذاکر در گفتگویی درباره وضعیت بازار محصولات کشاورزی در ارومیه، اظهار کرد: از رئیس جمهور تقاضا دارم، ارز تعهدی نسبت به استان آذربایجان غربی را مستثنی کند.

وی تصریح کرد: سامان دهی گمرکات باید در دستور کار قرار بگیرد تا بتوان محصولات کشاورزی را از ارومیه به بازار صادراتی رهنمون کرد و از همین رو با تقویت تولید صادراتی می توان بنیه اقتصادی کشاورزان را تقویت کرد.

وی ادامه داد: ماندن محصولات کشاورزی بر روی دست کشاورز خبر ناخوشایندی است که به طور مثال فروش  محصول کشاورزی همچون شلیل برای کشاورز در بازار فروش صرفه اقتصادی ندارد.

ذاکر تصریح کرد: باید فکر اساسی برای صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای جهانی کرد و لازمه این مهم اتخاذ دیپلماسی سیاسی، اقتصادی و بازرگانی است تا بتوان مازاد محصولات کشاورزی، کشاورزان را به بازار صادراتی رهنمون کرد.

نماینده ارومیه در مجلس افزود: از رئیس جمهور تقاضا دارم، ارز تعهدی را نسبت به استان آذربایجان غربی مستثنی کند زیرا محصولات کشاورزی در این حوزه انتخابیه باید به سرعت به بازار صادراتی صادر شوند و هر نوع تاخیر در صادرات اثر نامطلوب در کیفیت محصولات کشاورزی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خانه ملت ادامه داد: با صادرات محصولات کشاورزی به طور حتم ارزآوری به طریق گسترده در حوزه اقتصاد کشور شکل می گیرد و به طبع آن فرصت های اشتغال نیز برای جوانان جویای کار مهیا می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا