اخبار
کد خبر : 10634 ۱۳۹۹/۰۵/۱۶   ۱۹:۱۷:۱۶

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی:
حل مشکلات خبرنگاران از سوی مجلس پیگیری می شود

 

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی گفت: حل مسایل و مشکلات خبرنگاران در حوزه قانون گذاری از سوی مجلس پیگیری می شود.

به گزارش نای قلم، سیدسلمان ذاکر امروز در مراسم گرامی‌داشت روز خبرنگار اظهار کرد: ثبات و امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران همواره از اصول و مطالبات این قشر است که توجه به این مهم می تواند به حفظ شان و جایگاه اصحاب رسانه کمک کند.

* خبرنگاران؛ سرداران دفاع اقتصادی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی وی با بیان اینکه خبرنگاران سرداران دفاع اقتصادی هستند، تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری ناظر بر حسن انجام وظایف رهبری، مجلس ناظر بر عملکرد دستگاه های اجرایی، رییس جمهور پاسخگوی مجلس و مردم و خبرنگاران چشم بینا، گوش شنوا، دیده بان و زبان گویای مردم هستند لذا این ناظران نباید مشکل داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دانشکده خبرنگاری باید در استان راه‌اندازی شود، ادامه داد: بودجه مستقل برای خبرنگاران باید از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شود.

* خبرنگاران؛ پل ارتباطی مردم و مسوولان

ذاکر خبرنگاران را پل ارتباطی مردم و مسوولان دانست و ادامه داد: خبرنگاران تلاشگرانی هستند که در هر شرایطی مسائل جامعه و مشکلات مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، نقد می کنند و مسولان باید پاسخگوی آنها باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار، یادآور شد: طرح و پیگیری مطالبات، خواسته ها، مشکلات و تقاضاهای فعالان این عرصه در چنین ایامی از سوی مسئولان بالادستی فرصت خوبی است تا اصحاب رسانه و خبرنگاران بتوانند بهتر به فعالیت اصلی و ارزشمند خود که همانا اطلاع رسانی شفاف و سریع است، بپردازند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه ساختار مجلس شورای اسلامی باید تغییر کند، گفت: مجلس شورای اسلامی باید از ابزارهای نظارتی خود بیش از گذشته استفاده کند.

وی اظهار کرد: مجلس یازدهم در کمتر از سه ماه از آغاز فعالیت خود، حدود 10 سوال از رئیس‌جمهور و وزرا پرسیده است که نخستین سوال از وزیر جهاد کشاورزی در مورد قیمت و خرید تضمینی محصولات کشاورزی براساس برنامه ششم توسعه پرسیده شد.

ذاکر با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اتحاد، وحدت و یکپارچگی به پیش می‌روند، تصریح کرد: متاسفانه اختلاف در استان آذربایجان غربی به یک فرهنگ تبدیل شده بود که اجازه ندادیم نهادینه شود و خوشبختانه وکلای ملت امروز هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند و با همدلی به پیش می‌روند در عین حال که اختلاف کارشناسی یک امر ممدوح است و اگر نباشد به سمت رکود و نزول حرکت خواهیم کرد.

* دولت در راستای صادرات کاری انجام نداده است

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی در ادامه متذکر شد: دولت در راستای صادرات کاری انجام نداده است، در حالی که آذربایجان‌غربی یک استان مرزی بوده اما دیپلماسی اقتصادی و روابط بین‌المللی در کشور وجود ندارد.

ذاکر با اشاره به اینکه طی جلسه ای از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص قیمت تضمینی محصولات کشاورزی و اقدامات این سازمان در حمایت از کشاورز سوال شد، افزود: سال گذشته به واسطه انباشت کیلومترها گوجه فرنگی و سیب در جاده ها شان کشاورزان استان مخدوش شد و با وجود مرزی بودن استان با کشورهای همسایه بسیاری از محصولات کشاورزی انباشت و ازبین رفت.

به گفته این نماینده مجلس، باید روابط بین الملل برای گسترش صادرات محصولات از طریق وزارت جهاد کشاورزی ایجاد و تقویت شود تا با تعامل و ارتباطات دو سویه محصولات به کشورهای مختلف عرضه شود.

وی با انتقاد شدید از تخریب خانه‌باغ‌ها در ارومیه بیان کرد: دولت باید کاخ‌های غیرمجاز و نه آلونک‌ها را تخریب کند و به جای برخی اقدامات غیرمنطقی، از کشاورزان حمایت کند چون این قشر زحمت‌کش درصدد حمایت از تولید و ایجاد درآمد برای خود هستند و نباید با مشکل مواجه شوند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اگرچه قانون فصل الخطاب است اما می توان قوانین را برحسب منافع مردم و کشور اصلاح کرد.

در ادامه عضو شورای شهر ارومیه با گرامی‌داشت روز خبرنگار و با ابراز خرسندی از اینکه خبرنگاران آذربایجان‌غربی همواره در جشنواره‌های مختلف صاحب رتبه‌های کشوری شده‌ و حرفی برای گفتن دارند، گفت: حمایت هایی صورت گرفته ولی برای اینکه این قشر بتوانند به رسالت خود بپردازند کافی و وافی نبوده است.

* نقد بدون تخریب ضروری است

رسول اصغرزاده نقد را بدون تخریب ضروری دانست و در عین حال گفت: خبرنگاران در مواقعی در حوزه نقد سالم مورد بازخواست قرار می گیرند.

وی گفت: در بحث مطالبه گری که امروز به شعار عمومی تبدیل شده است، برخی از اصحاب رسانه آسیب دیده اند.

وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت مسوولان و نمایندگان مجلس اصحاب قلم بتوانند آزادانه در سایه ادب رسانه ای، نزاکت قلم و پرهیز از هر گونه تخریب، مطالبه گری را در محدوده قانون به سرانجام برسانند.

گفتنی است در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا