اخبار
کد خبر : 10631 ۱۳۹۹/۰۵/۱۵   ۲۲:۲۸:۵۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:
وضعیت هشدار به معنای تمام شدن کرونا ویروس نیست

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: وضعیت هشدار استان به معنای تمام شدن کرونا ویروس نیست.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگویی اظهار کرد: آذربایجان غربی به دلیل شرایط ویژه از جمله همسایگی با چهار کشور و نیز وجود 11 پایانه مرزی و همجواری با دو استان دارای وضعیت قرمز، لازم بود مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: تا اردیبهشت ماه با توجه به همکاری های خیلی خوبی که در سطح استان شکل گرفت کنترل خوبی بر بیماری صورت یافت و وضعیت سفید بود.

رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای استان ادامه داد: بعد از بازگشایی بازارها و برداشتن محدودیت ها امید کاذبی در مردم ایجاد شد که فکر می کردند بیماری کرونا ویروس به پایان رسیده است که موجب افزایش بیماری شد.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی جزو اولین استان هایی بود که ایجاد فاصله گذاری اجتماعی را به وزارت اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، عمل به پروتکل های بهداشتی، خودمراقبتی و در خانه ماندن بهترین راه مقابله با کرونا ویروس است.

آقازاده با تاکید به اینکه در وضعیت هشدار بسر می بریم ولی لازم است موارد بهداشتی همچنان رعایت شود، خاطرنشان کرد: نباید خوش خیال باشیم و فکر کنیم که ویروس تمام شده است.

وی گفت: یکی از علل موفقیت استان در مدیریت بیماری، وجود شبکه های بهداشتی و درمانی و انجام غربالگری است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، مردم، مسئولان و کارمندان ادارات همچنان باید از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی هوشمند را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید آماده باشیم چون دوباره این ویروس حمله خواهد کرد، متذکر شد: دانشگاه به زودی بیمارستان های جدیدی را وارد چرخه درمان خواهد کرد.

آقازاده افزود: 220 تخت ویژه در کل استان داشتیم و 100 تخت ویژه دیگر راه اندازی کردیم که همه آنها به دستگاه های ونتیلاتور و مانیتور علائم حیاتی مجهز شدند.

به گفته وی دستگاه سی تس اسکن وارد استان می شود که پنج دستگاه آن به دست شهرستان ها رسیده و سه دستگاه دیگر نیز به زودی وارد چرخه خدمات درمانی استان می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: برای بیماری کرونا در حال حاضر واکسن و دارویی وجود ندارد و مواردی که در مورد داروهای ضدکرونا مطرح می شود ریشه تجاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز استان 2 هزار و 500 تخت خالی را در بیمارستان های استان برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم که تعداد یک هزار و 400 یا یک هزار و 500 بستری بیمار کرونایی را در سطح استان پیش بینی می کردیم و تعداد 850 بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند.

آقازاده افزود: در صورتی که شهروندان استفاده از ماسک را جدی نگرفته و پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند باید منتظر طغیان مجدد بیماری در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا