اخبار
کد خبر : 10629 ۱۳۹۹/۰۵/۱۵   ۱۴:۱۹:۴۵

رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه:
تجلیل از خبرنگاران پیشکسوت/ خبرنگارپروری در اولویت است

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، گفت: به منظور بزرگداشت روز خبرنگار دو برنامه شاخص با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش نای قلم، ناصر رکاب در مراسم تجلیل از خبرنگاران پیشکسوت که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی خانه مطبوعات استان، امروز چهار نفر از پیشکسوتان عرصه خبر که شاغل در رسانه ها هستند، تجلیل شد.

وی افزود: همچنین برای نخستین بار در استان یادواره مرحومین عرصه رسانه به منظور بزرگداشت ياد و خاطره آنها برگزار می شود.

به گفته رکاب در این مراسم از خانواده مرحومین خلیل زاده، علی مددی و رحمان نریمانی تجلیل می شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در ادامه سخنان خود از انقعاد تفاهم‌نامه همکاری ما بین خانه مطبوعات استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه خبر داد.

رکاب با بیان اینکه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه یک سازمان خبرنگارپرور است، اضافه کرد: در راستای رسالت خود و با همکاری خانه مطبوعات استان از خبرنگاران فعال در حوزه فعالیت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه که در قالب خبر، گزارش و مصاحبه فعالیت کنند، به صورت ماهانه تجلیل می شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاری یکی از مشاغل پرخطر، حساس و سخت است، تاکید کرد: همه مسئولان باید حامی خبرنگاران باشند.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی هم در این نشست گفت: خانه مطبوعات آماده همکاری با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شعرداری ارومیه در اجرای طرح های حمایتی و آموزشی است.

یوسف پیربوداقی افزود: هرسال همزمان با ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار فرصت مناسبی ایجاد می‌شود تا از تلاش‌های اهالی رسانه قدردانی و تجلیل شود اما متأسفانه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم با حضور حداکثری همکاران در روز خبرنگار امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه رفیع خبرنگاران و اهمیت تلاش این عزیزان برگزاری چند برنامه در دستور کار خانه مطبوعات استان قرار دارد.

در ادامه این مراسم از یوسف رحیمی خبرنگار خبرگزاری ایرنا، حسین کرامت خبرنگار روزنامه اطلاعات، شهین بیدادرس مدیرمسوول هفته نامه اشتیاق و لعیا نورانی زنوز مدیرمسوول پایگاه خبری – تحلیلی نای قلم تجلیل شد.

گفتنی است در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا