اخبار
کد خبر : 10619 ۱۳۹۹/۰۵/۱۴   ۲۱:۱۰:۰۹

رییس کل دادگستری استان:
اجرای کاداستر مانع بسیاری از سواستفاده‌ها و رانت هاست

 

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح کادستر یک طرح ملی است، گفت: اجرای کاداستر مانع بسیاری از سواستفاده‌ها و زمین خواری‌ها و رانت هاست.

به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی در یکصد و یازدهمین جلسه شورای قضایی و برنامه ریزی که در سالن الغدیر سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تشکیل شد، اظهار کرد: طرح کادستر که یک طرح ملی است به همه دستگاه‌ها مرتبط است و همه باید در اجرای حدنگار کمک کنیم تا به نحو شایسته در استان آذربایجان غربی اجرا شود؛ چرا که اجرای کاداستر مانع بسیاری از سواستفاده‌ها و زمین خواری‌ها و رانت هاست و مسئولان ناظر را به امر زمین و اراضی ملی مسلط می‌کند.

وی افزود: حرکتی که قوه قضاییه در مورد مبارزه با فساد آغاز کرده است به تمام کشور تسری پیدا کرده است.

گروسی اضافه کرد: در شورای قضایی استان عهد و پیمان بسته و می‌بندیم که در مبارزه با فساد کمترین کوتاهی را نکنیم چرا که مدارا و مماشات در این خصوص پذیرفته نیست و هر جایی که اعضای شورای قضایی استان آذربایجان غربی تخلفی یا فسادی را ببینند ورود خواهند کرد.

 رییس کل دادگستری استان با اشاره به اقدامات سازمان بازرسی گفت: ما باید به سازمان بازرسی که کار‌های خوبی را شروع کرده است کمک کنیم و همگی در کنار هم باشیم تا پاسخ مطالبات مقام معظم رهبری و مردم عزیز کشورمان را بدهیم.

گروسی در پایان سخنان خود از مدیران خواست تا در همه بخش‌ها کار‌های خود را مرتبا پیگیری کنند تا کار‌ها به صورت منظم پیش رود.

وی تصریح کرد: غدیر یک واقعه پر رمز و راز است که علامه امینی به خوبی آن را در کتاب بزرگ الغدیر تبیین کرده است. در موضوع غدیر یکی از مباحث بسیار مهم حدیث ثقلین است که پیامبر (ص) دو میراث گرانبها را بین مسلمین به ارث گذاشته است که هر کس به این دو میراث ارزشمند تمسک جوید یقیناً در دنیا و آخرت خوشبخت خواهد شد.

گروسی ادامه داد: نکته مهم در این حدیث این است که قرآن و اهل بیت (ع) نزد هم قرار داده شده اند و این نشانگر این است که اهل بیت به اندازه قرآن اهمیت دارند. نکته بعدی پاکی و مطهر بودن قرآن است که اهل بیت (ع) هم به مانند قرآن از هر نوع ناپاکی مبرا هستند و در واقع عصمت و طهارت اهل بیت (ع) را پیامبر (ص) به مانند قرآن کریم قرار داده اند. نکته دیگر هم در باب این حدیث جاودانگی قرآن است و در کنار آن هم امامت اهل بیت جاویدان و ابدی هست این سه نکته مهم را از این حدیث ارزشمند می‌توان استنتاج کرد.

در ابتدای این جلسه صمیمی، رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان، از بهینه سازی ساختمان قضایی نیرو‌های مسلح خبر داد و گفت: با جذب اعتبارات لازم بازسازی و بهینه سازی ساختمان قضایی نیرو‌های مسلح در استان انجام شد که این بهینه سازی با توجه به نیاز‌های سازمان ضروری بود که انجام شد.

قاسمی معاون برنامه ریزی رییس کل و دبیر شورای قضایی استان آذربایجان غربی نیز با تبریک اعیاد قربان و غدیر از اعضای جلسه خواست تا برنامه‌های خود را اعلام و درخصوص مواردی که نیاز به بررسی و اتخاذ تصمیم در شورای قضایی استان آذربایجان غربی هست پس از بررسی و تبادل نظر تصمیمات لازم در مورد آن‌ها اتخاذ شود.

در ادامه جلسه هر یک از روسای سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی و معاونان قضایی درخصوص برنامه‌های خود به ایراد سخن و ارائه برنامه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود پایان داد.

همچنین پس از اتمام جلسه ساختمان بهینه سازی شده سازمان قضایی نیرو‌های مسلح توسط گروسی رییس کل دادگستری آذربایجان غربی افتتاح شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا