اخبار
کد خبر : 10614 ۱۳۹۹/۰۵/۱۳   ۱۶:۳۴:۱۰

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:
کاستی در صیانت از حقوق بیت المال نشانه ضعف مدیران مربوطه است

 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: اگر در حوزه شهری و صیانت از حقوق بیت المال کاستی وجود دارد نشانگر ضعف مدیرانی است که در آن حوزه فعالیت دارند.

به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی در نشست فصلی معاونان، روساء و دادستان های حوزه های قضایی استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: موضوع خدمت رسانی باید جدی گرفته شود، باید از تلاش شبانه روزی رئیس دستگاه قضاء تمسک جوئیم و به حوادث و وقایع پیرامون خود حساس باشیم و به نیازهای قضایی مردم توجه کنیم، به ویژه حقوق عامه را باید در سر لوحه کارهای خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان وظیفه اصلی و درجه اول را در توجه به حقوق عامه دارند، تاکید کرد: دادستان ها مسئولیت سنگینی در احقاق حقوق عامه و حفظ بیت المال را دارند، به ویژه در زمینه حقوق عامه، مدارا معنی ندارد و مماشات پذیرفته نیست.

گروسی افزود: در زمان فعلی تخلفات و جرایم مدیران و کارکنان اداری از ترک فعل ناشی می شود، قبلاً بیشتر توجه به فعل مجرمانه داشتیم ولی اکنون ترک کردن وظایفی که قانون بر عهده مدیر گذاشته جرم است و مسئولان قضایی استان باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه گفت: گزارش هایی که از حوزه ها ارسال می شود باید در کم ترین زمان و با سرعت منعکس شوند تا بتوانیم واکنش سریع نسبت به آن داشته باشیم.

این مقام قضایی در ادامه گفت: باید در مقابل قانون و مردم درخصوص عملکرد دستگاه قضاء پاسخگو باشیم و این حق مردم است که مطلع شوند خدمت گذاران آنها که اموال و بیت المال در اختیار آنهاست چگونه فعالیت می کنند و یقیناً اطلاع مردم از عملکرد مدیران و مسئولان می تواند عملکرد آنها را شفاف سازی کند و اعتماد عمومی را جلب کند.

وی افزود: هم اعتماد و هم نظارت دو عنصر مهم در حوزه کار دستگاه قضایی هست و این دو باید در کنار هم باشند و هیچ یک را فدای دیگری نکنیم، کارها در دستگاه قضایی حساس، خطیر، پرآسیب و نیازمند دقت و هوشمندی بالایی هست، لذا باید کار صیانتی توسط مدیران حوزه های قضایی و استانی اعمال شود تا آسیب ها متوجه دستگاه قضایی نشود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه به همکاران قضایی و اداری توصیه کرد که خودمراقبتی را در پیش بگیرند، چرا که بهترین راه دوری از گزند و آسیب خودمراقبتی است که می تواند بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: از همه همکاران می خواهم از تمام ظرفیت های قانونی به ویژه قانون اخیر الصدور کاهش مجازات های تعزیری استفاده کنید و موجودی زندان ها را کاهش داده و استفاده از مجازات حبس را به غیر از موارد لزوم به حداقل برسانید.

گروسی با اشاره به شرایط کنونی کشور و درگیری با ویروس کرونا گفت: از تمام همکاران می خواهم نظارت کنند تا پروتکل های بهداشتی به صورت کامل در محیط اداره و حتی در بین مردم رعایت شوند و روساء و دادستان ها نظارت کافی و لازم را داشته باشند تا جان مردم را صیانت کنیم و از کرونا در امان نگه داریم تا به امید خدا بتوانیم این مشکلات و سختی های کرونا را هم پشت سر بگزاریم.

گروسی از روساء و دادستان های حوزه های قضایی خواست نسبت به سه محور اصلی قوه قضائیه در سال 99 یعنی مبارزه با فساد، حفظ کرامت و رضایتمندی مردم و حمایت از تولید داخلی اهتمام ویژه داشته باشند.

در این جلسه قاسمی معاون برنامه ریزی رئیس کل دادگستری استان و دبیر جلسه نیز ضمن اداره جلسه مطالبی را به عنوان معاون برنامه ریزی و مسئول ارزشیابی قضات دادگستری استان بیان و نکاتی را به روساء و دادستان های حوزه های قضایی متذکر شد.

در ادامه جلسه معاونین قضایی و نیز روسای برخی حوزه های قضایی در مورد موضوعات، مسائل و مشکلات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا