اخبار
کد خبر : 10607 ۱۳۹۹/۰۵/۱۲   ۱۶:۳۶:۰۶

رئیس ستاد قرارگاه مبارزه با کرونا استان:
وضعیت آذربایجان‌غربی در شیوع کرونا از قرمز به هشدار تغییر یافت

 

رئیس ستاد قرارگاه مبارزه با کرونا آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت این استان در شیوع بیماری کرونا، از قرمز به هشدار تغییر یافته که تداوم این روند کاهشی، نیازمند همراهی و تعامل روزافزون مردم است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگاران افزود: کاهش تعداد بیماران بستری و فوتی در استان، یک موفقیت محسوب می شود که باید از همه مردم استان به دلیل رعایت موارد بهداشتی قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: از شرایط شیوع بیماری کرونا و الزامات پیشگیرانه نباید غفلت کرد زیرا با کوچکترین غفلت، ویروس می تواند خطرناک تر از قبل استان را درگیر کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تنها ۷۹ نفر با بیماری سندرم حاد تنفسی در استان بستری شدند که بیشترین تعداد بستری ها مربوط به ارومیه، خوی، سردشت، مهاباد و میاندوآب است.

آقازاده گفت: روند کاهشی مبتلایان در استان منجر به کاهش بیماران بستری و آی سی یو و افراد متصل به ونتیلاتور شده که همین موضوع منجر به کاهش مرگ و میر در استان شده است.

وی افزود: البته باید مردم از خوش‌بینی نسبت به آمار نزولی استان در شیوع بیماری کرونا پرهیز کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی از تجهیز مراکز درمانی آذربایجان غربی به پنج دستگاه سی تی اسکن دیگر خبر داد و اضافه کرد: همین امر، منجر به افزایش تشخیص زودرس شده که با توجه به آن، از نظر تشخیص در استان مشکلی نداریم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا