اخبار
کد خبر : 10606 ۱۳۹۹/۰۵/۱۲   ۰۸:۳۰:۳۶

در جلسه مدیریت و مقابله با بیماری کرونا عنوان شد؛
لزوم افزایش نمونه گیری و شناسایی بیماران کرونایی

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: شناسایی بیماران از طریق افزایش نمونه گیری ها باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش نای قلم، محمدمهدی شهریاری شامگاه شنبه در پنجاه و هفتمین جلسه ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: به جهت خروج استان از وضعیت قرمز و نیز کاستن از تبعات منفی اقتصادی، تعطیلی صنوف گروه های سه و چهار تمدید نشد.

وی افزود: فعالیت مجدد این گروه ها منوط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی است.

شهریاری تصریح کرد: برای برقراری تثبیت شرایط کرونایی به همراهی همه آحاد جامعه نیاز داریم. در صورتی که افراد و صنوفی مصوبات ستاد و دستورالعمل ها را با رفتار غیرمسئولانه خود زیر سوال ببرند با آنها برخورد می شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیشترین آمار فوتی های کرونا در استان بالای ۶۰ سال هستند افزود: طرح پویش محله محور صیانت از سالمندان با مرکزیت پایگاه های سلامت و مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر دستگاه ها اجرا می شود.

وی ادامه داد: ٣٠٠ هزار نفر سالمند بالای ۶٠ سال در این استان وجود دارد که کنترل و مدیریت این افراد در امر کنترل بیماری کرونا موثر است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری تمام تجمعات حتی در پارک‌ها ممنوع بوده و باید با نظارت جدی با متخلفان برخورد قانونی شود.

شهریاری اضافه کرد: همچنین باید با واحدهای صنفی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد جدی و قانونی شود.

شهریاری بر ضرورت اجرای آموزش های مجازی و تقویت میز خدمت الکترونیک جهت کاهش مراجعات مردمی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری فصل الخطابی تاریخی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توجه به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است، افزود: بر همه ما واجب است تا با تبعیت از این بینش و باور فاخر نسبت به اجرای برنامه های محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کاستن از شیب ابتلا به کرونا بکاهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی هم گفت: شیوع بیماری کرونا در این استان روند کاهشی را داشته و به تبع آن میزان بستری ها کاهش یافته است.

جواد آقازاده اظهار داشت: این استان از وضع قرمز به وضع هشدار رسیده و سیر کاهشی را طی می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم و بیماری دوباره شیوع پیدا کند، روند کشندگی آن بیشتر از گذشته خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: مدیریت این استان در امر کنترل و مدیریت بیماری کرونا مورد تقدیر بوده و یک همدلی و همکاری بین بخشی خوبی برای کنترل این بیماری در استان وجود دارد.

آقازاده ادامه داد: وضعیت آذربایجان‌غربی ثابت و یک روند کاهشی در استان شروع شده است و اگر همکاری مردم در جامعه نباشد، میزان مبتلایان بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: با این همکاری بیماری به درستی مدیریت شده و نظارت بر اجرای محدودیت‌ها همچنان مهم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: پوشش جمعیت بالای ۶٠ سال و مدیریت و کنترل این افراد در اولویت ماست.

آقازاده اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم شیوع بیماری کرونا را در سطح جامعه مدیریت کنیم کنترل جمعیت با سن بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای را تحت کنترل قرار می‌دهیم تا پای این افراد به بیمارستان باز نشود.

وی ادامه داد: این طرح برای نخستین بار در سطح کشور به عنوان آزمونه در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود تا مدیریت بیماری قبل از شیوع فصل پاییز و توسعه بیماری آنفلوانزا صورت گیرد.

جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با حضور مسوولان استانی و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد و حاضران به ارائه گزارش و بیان نظرها و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا