اخبار
کد خبر : 10604 ۱۳۹۹/۰۵/۱۱   ۱۹:۰۱:۲۴

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان:
کاهش آمار فوتی های کرونا در آذربایجان غربی/ روند بستری ها کاهشی است

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در مجموع روند بستری ها کاهشی است به طوری که از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار رسیدیم.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی خبری اظهار کرد: با اضافه شدن 2 تن دیگر مجموع فوتی های کرونا در آذربایجان غربی به 754 نفر رسید.

وی افزود: 473 مورد بستری در استان داشته ایم که 197 مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و 276 مورد مشکوک به ابتلا هستند.

آقازاده با اشاره به اینکه طی شبانه روز گذشته 79 نفر در استان بستری شده اند، اضافه کرد: در آی سی یو 130 بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد 32 نفر بدحال و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: در ارومیه 159، خوی 150، مهاباد 116، بوکان 84، میاندوآب 58، سلماس 37، پیرانشهر 32، تکاب 30، نقده 24، شاهین دژ 22، سردشت 11، اشنویه 10، چایپاره شش، شوط پنج، چالدران چهار، ماکو و پلدشت هر کدام سه نفر جان باخته اند.

آقازاده تاکید کرد: مردم سعی کنند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا با همکاری یکدیگر چرخه ویروس قطع شود.

وی متذکر شد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در اجتماعات مردمی می تواند در افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر تاثیر داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اهمیت بالای ماسک در پیشگیری از بیماری گفت: در وهله اول مردم از حضور در تجمعات خودداری و در صورت لزوم حضور در بیرون از خانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، حتما از ماسک استفاده کنند، دستان خود را با آب و صابون بشویند در غیر این صورت وضعیت حادتر و بدتر می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا