اخبار
کد خبر : 106 ۱۳۹۴/۰۴/۰۶   

دمای هوای آذربایجان غربی افزایش می یابد

*گردوغبار در ارومیه به 26 برابر استاندارد رسید

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بر اساس نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، دمای هوای استان تا پایان هفته بین هشت تا 12 درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

مهدی صابری در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: از فردا توده هوای گرم وارد استان می‌شود و دمای هوای آذربایجان‌غربی تا پایان این هفته رو به گرمی‌ بوده و به شدت گرم می‌شود.

به گفته وی از عصر روز جمعه موج گرد و غبار وارد شده به آذربایجان غربی شده بود که بر اساس پیش بینی های انجام شده از عصر امروز از استان خارج می شود.

صابری همچنین به بارندگی های جزئی در شمال استان در طول هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در اواخر هفته گذشته شهرهای چالدران، خوی، پلدشت، ماکو و چایپاره شاهد بارندگی هایی به صورت پراکنده و توام با رگبار بودند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: شهرستان چالدران با 13.2 میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارش های رگباری را داشت و در شهرهای چایپاره 3.9 میلیمتر و ماکو 4.1 میلیمتر باران بارید.

وی اظهار کرد: چالدران در 24 ساعت گذشته با دمای 10 درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین و شهرستان پلدشت با دمای 34 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان بودند.

صابری افزود: امروز، شنبه در نواحی شمالی استان افزایش ابر و بارش را مشاهده می‌کنیم و مناطق جنوبی استان را نیز پدیده گرد و غبار در بر می‌گیرد.

گردوغبار در ارومیه 26 برابر استاندارد

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هم اعلام کرد: میزان ذرات گرد و غبار موجود در هوای ارومیه در بامداد شنبه به 26.7 برابر حد استاندارد رسید.

سعید موسوی افزود: میزان گرد و غبار در هوای ارومیه در ساعت دو بامداد امروز به چهار هزار و 150 میکرو گرم بر مترمکعب رسید و هوای این شهرستان را در شرایط خطرناک قرار داد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارشهای هواشناسی ساعت هفت صبح روز شنبه ایستگاه های سنجش آلاینده های هوای شهرستان ارومیه ، میزان ذرات گرد و غبار در این منطقه کاهش یافت و کیفیت هوای ارومیه به حد ناسالم برای گروه های حساس رسید.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: آخرین گزارشهای رسیده و بررسی های انجام شده بیانگر کاهش ریزگردها در هوای شهرستان ارومیه به 140 میکروگرم بر متر مکعب و حاکم شدن شرایط استاندارد بر هوای شهر می باشد.

وی درباره میزان آلودگی ریزگردی هوای سایر شهرهای استان اظهار کرد: کیفیت هوای شهرستان بوکان هم اکنون ناسالم برای گروه های حساس بوده و میزان ذرات گرد و غبار در هوای این شهرستان از 310 میکروگرم به 250 میکروگرم بر متر مکعب کاهش یافته است.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای سردشت و پیرانشهر نیز در شرایط استاندارد قرار دارند.

وی از گروه های حساس و سالمندان خواست از قرار گرفتن غیرضروری در محیط بیرون احتیاط کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا