اخبار
کد خبر : 10597 ۱۳۹۹/۰۵/۱۰   ۱۹:۱۸:۲۵

نگاه؛
سیاست زدگی نظام سلامت مردم

 

هوشنگ عطاپور/ از ویژگی های کشور ما سیاسی شدن همه امور توسط گروه های سیاسی است. حتی مدیریت سلامت مردم "کنترل بیماری کورونا" هم که از وظایف کل نظام (نه فقط قوه مجریه) است و باید بر اساس راهکارهای علوم پزشکی و اپیدمیولوژیک صورت بگیرد؛ کاملا سیاسی شده است...

صف بندی و جبهه گیری سیاسی جناح های مشهور را می توان در تدبیر برگزاری عزاداری های ماه محرم به وضوح دید.

سیاسیون داخل و خارج قدرت و فعالان سیاسی چپ و راست لطفا اجازه دهند "بر اساس منطق و تجویز علمی"، امور سلامتی مردم، به ویژه عزاداری های ماه محرم و کنکور سراسری و با رعایت حال به گروه های آسیب پذیر اداره شود.

آتشبار رسانه ای طرفین هم سعی کنند در هدف گیری کورکورانه نقشی نداشته باشند که ترکش های هر نوع تصمیم اشتباه و احساسی می تواند افراد بی گناهی را به کشتن دهد.

آمار و اطلاعات روزانه، علیرغم کاستی های فراوان به شکل کاملا شفاف اثبات می کنند بیماری در کشور ما کنترل نشده است و تعداد فوتی ها از ۱۵۰ نفر در خردادماه به ۲۲۰ نفر در مردادماه رسیده و بستری ها پنج برابر شده است.

تلاش برای عادی نشان دادن امور به هزینه تلفات بیشتر شهروندان و کادر درمانی و وقوع فاجعه در پاییز منجر می شود. با تداوم راهکارهای فعلی نه تنها زنجیره انتقال قطع نمی شود بلکه با تغییر فصل، بحران عمیق تر و فاجعه بارتر خواهد شد.

پس هر نوع تجمع و گردهمایی و تجمع مردم از شادی تا عزاداری سلامت عمومی را با خطر اسفناک مواجه خواهد ساخت و بدون تعارف به از هم گسیختگی نظام درمانی منجر شده و بحران اقتصادی کشور را هم تشدید خواهد ساخت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا