اخبار
کد خبر : 10593 ۱۳۹۹/۰۵/۰۹   ۱۷:۳۹:۰۱

اخبار کوتاه؛
رقابت حدود ۵۴۰۰ داوطلب مقطع دکترا در آذربایجان‌غربی

 

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه گفت: پنج هزار و ۳۹۲ داوطلب از شهرهای مختلف این استان در آزمون مقطع دکترا شرکت و در چهار حوزه امتحانی باهم رقابت کردند.

به گزارش نای قلم، علیرضا مظفری در گفتگویی اظهار کرد: این داوطلبان در حوزه‌های ارومیه، خوی، مهاباد و میاندوآب باهم به رقابت پرداختند.

وی اظهار داشت: سه هزار و ۸۶ نفر از داوطلبان در حوزه ارومیه و در دانشگاه ارومیه با هم رقابت کردند.

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه گفت: امسال آزمون دکترا با توجه به شرایط مقابله با کرونا با تمهیدات ویژه‌ای برگزار و تمام پروتکل‌های بهداشتی مطابق درخواست سازمان سنجش آزمون کشور در این رقابت رعایت شد.

* تامین ۱۵۰۰ میلیارد تومان با فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان این که ۱۵۰۰ میلیارد تومان با فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان تأمین می‌شود، گفت: این رقم برای تکمیل پروژه‌ها و تأمین پاداش بازنشستگان هزینه خواهد شد.

به گزارش نای قلم، آیدین رحمانی رضائیه در جلسه فروش و مولد سازی اموال دولتی اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و شرایط اقتصادی امروز این مهم یکی از روش‌های تأمین حقوق و مزایای کارمندان و پاداش بازنشستگان و تکمیل پروژه های نیمه تمام است.

وی بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند املاک و اموال مازاد را در سامانه سادا ثبت و اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با تأکید بر شناسایی دقیق املاک دستگاه‌های اجرایی گفت: بازرسی‌های نامحسوس صورت خواهد گرفت و اگر کوتاهی صورت گیرد مطمئنا با دستگاه مربوطه برخورد خواهد شد.

وی با بیان این که در مدت زمان برنامه ریزی شده بایستی ۱۵۰۰ میلیارد تومان محقق شود یادآور شد: دستگاه‌های متولی انجام این مهم باید توان خود را در ارتباط با املاک و اموالی به کار گیرند که بیشتر ما را در رسیدن به این رقم یاری می کند.

*طرح "هرخانه یک گلخانه" در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: برای اولین بار در استان، در راستای رونق اقتصادی و توانمندسازی روستاییان اجرا می‌شود.

به گزارش نای قلم، علیرضا آخوندزاده در گفتگویی اظهار کرد: برای اولین بار در استان، در راستای رونق اقتصادی و توانمندسازی روستاییان علاوه بر اجرای طرح‌های ملی "یک روستا، یک محصول" و "روستای بدون بیکار"، طرح "هرخانه یک گلخانه" نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: تلاش می شود این طرح  تا سقف ۳۰۰ مترمربع برای هر خانه اجرایی شود.

آخوندزاده ادامه داد: در سال گذشته برای ۱۴ روستا جهت اجرای طرح‌های ملی "یک روستا، یک محصول" و "روستای بدون بیکار" هدف‌گذاری شده بود و به دلیل جدید بودن طرح و نیاز به ارتباطات و اطلاع رسانی بیشتر، موفق به اجرای طرح در هشت روستا شدیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا