اخبار
کد خبر : 10579 ۱۳۹۹/۰۵/۰۷   ۱۸:۵۵:۴۷

رییس دانشگاهی علوم پزشکی استان خبر داد؛
بستری 99 نفر بیمار در شبانه روز گذشته در آذربایجان غربی

 

رییس دانشگاهی علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: 99 نفر بیمار در عرض شبانه روز گذشته در سطح استان بستری شده اند.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی خبری افزود: با اضافه شدن 9 تن دیگر مجموع فوتی های کرونا در آذربایجان غربی به 730 نفر رسید.

وی افزود: 526 مورد بستری در استان داشته ایم که 243 مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و 283 مورد مشکوک به ابتلا هستند.

آقازاده اضافه کرد: در آی سی یو 143 بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد 38 بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

به گفته رییس دانشگاهی علوم پزشکی آذربایجان غربی با 9 مورد فوتی جدید در این روز، مجموع فوتی های استان به 730 مورد افزایش یافت و آمار بیماران بد حال بیشتر است، خوی و مهاباد هر کدام 2 مورد، شاهین دژ، ارومیه، چایپاره، سردشت و میاندوآب نیز هر کدام یک مورد بیمار جان باخته اند.

او ادامه داد: در مجموع روند بستری ها کاهشی است از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار رسیدیم اما هر گونه رفتار خطرناک ممکن است دوباره سبب برگشتن استان به وضعیت قرمز شود.

رییس دانشگاهی علوم پزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد: مردم سعی کنند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با همکاری یکدیگر چرخه ویروس قطع شود از شرکت در مراسم عروسی و مجالس ختم خودداری کنند.

آقازاده با اشاره به اهمیت بالای ماسک در پیشگیری از بیماری گفت: در وهله اول مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت لزوم حضور در بیرون از خانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند، دستان خود را با آب و صابون بشویند در غیر این صورت وضعیت حادتر و بدتر می شود.

او تاکید کرد: در صورتی که مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند تلفات کرونا بیشتر و حادتر از وضع موجود خواهد بود، عید قربان نزدیک است و مردم باید پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا