اخبار
کد خبر : 10570 ۱۳۹۹/۰۵/۰۶   ۲۲:۱۰:۲۵

رییس کل دادگستری استان خبر داد؛
راه‌اندازی سامانه ثبت دادخواست در دادگستری آذربایجان‌غربی

 

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: سامانه خودکاربری ثبت لوایح و ثبت دادخواست و شکوائیه و دعاوی اعتراضی در دادگستری این استان راه‌اندزی شد.

به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی در گفتگوی خبری اظهار کرد: با هدف ایجاد زمینه‌های تحولی دستگاه قضا و کاهش حضور و ترددهای غیر ضروری مراجعان به خصوص وکلا، بستر لازم برای خودکاربری کردن امور قضایی و اداری با استفاده از فناوری های نوین اطلاعات فراهم شده است.

وی ادامه داد: خودکاربری ثبت لوایح و ثبت دادخواست و شکوائیه و دعاوی اعتراضی بدون حضور فیزیکی و به صورت غیر حضوری در جهت ارائه خدمات الکترونیکی بهره‌برداری شده است.

رییس کل دادگستری استان گفت: متقاضیان می‌توانند تمام امور خود را از طریق سامانه adliran.ir  بدون حضور در دفاتر خدمات قضایی و به صورت مستقیم ثبت و به حوزه های قضایی (رییس یا دادستان) ارسال کنند.

گروسی اظهار داشت: شعب محاکم و شوراها ضمن ارشاد مراجعان به اقدام از طریق سامانه خودکاربری به نهادینه شدن این موضوع کمک کنند.

وی افزود: توسعه فعالیت‌های الکترونیکی در دستگاه قضا از مهمترین اولویت‌های ما در آذربایجان‌غربی است و این امر با جدیت پیگیری می‌شود.

ارایه خدمات الکترونیک قضایی، از طرح‌های بزرگ و مهم دستگاه قضا بوده و مورد توجه و تاکید مدیران عالی دستگاه قضایی است؛  اجرای این طرح، گامی مهم در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضایی و توسعه حکومت الکترونیک در کشور، به شمار می‌آید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا