اخبار
کد خبر : 10537 ۱۳۹۹/۰۴/۳۱   ۲۱:۰۸:۱۹

تا دو ماه آینده؛
تعیین تکلیف اسناد مالکیت املاک دولتی باید عملیاتی شود

 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: تعیین تکلیف اسناد مالکیت زمین ها و املاک دولتی باید در دو ماه آینده عملیاتی شود.

به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال اظهار کرد: با اجرای این طرح پدیده زمین خواری و تعرض به زمین های ملی به شکل قابل توجهی مهار می شود و علاوه بر افزایش اطمینان و اعتماد در معاملات، یکی از مهمترین زیرساخت های سرمایه گذاری در استان ابعاد مطلوب تری پیدا می کند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) از مسئولان اجرائی استان خواست تا پایان تابستان امسال، اسناد مالکیت زمین ها و املاک دولتی را ساماندهی کنند.

گروسی افزود: طرح کاداستر یا حدنگار یکی از مهمترین طرح های ملی کشورمان است که اجرای آن اهمیت بین المللی دارد و پیگیری نحوه اجرای آن در استان یک ماموریت ویژه برای دادگستری آذربایجان غربی به شمار می رود.

مصطفی حبیبی دادستان ارومیه نیز در این جلسه، پیگیری این موضوع به عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه را از وظایف دادگستری آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: دستگاه های اجرایی استان و اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی باید در همکاری کامل تا پایان شهریور تکلیف اسناد مالکیت این زمین ها را مشخص کنند.

در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی استان از جمله مدیرکل ثبت اسناد و مدیران جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و پایانه های مرزی، منابع طبیعی و امور اراضی آذربایجان غربی به همراه شهردار ارومیه در خصوص آخرین وضعیت زمین های دولتی و اسناد مالکیت آنها گزارشی ارائه کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا