اخبار
کد خبر : 10533 ۱۳۹۹/۰۴/۳۰   ۲۱:۱۴:۴۶

معاون فرهنگی و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان:
666 مدرسه آذربایجان غربی مجری طرح نماد هستند

 

معاون فرهنگی و پرورش اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) در 666 مدرسعه استان اجرا می شود.

به گزارش نای قلم، «قدرت اله قاسمی» در کمیته بهداشت روان و پیگشیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: 666 مدرسه استان تحت پوشش نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان قرار دارد، در طول بازه زمانی اجرای فاز غربالگری، بازدیدهای مستمر توسط عوامل اداری و همچنین ناظران استانی طرح از روند اجرا انجام گرفت.

وی بیان کرد: در پایان بازه زمانی تعیین شده، نزدیک به 17 هزارنفر از دانش اموزان سطح استان مورد غربالگری اولیه قرار گرفتند.

وی با اشاره به طرح یاریگران زندگی بیان کرد: طی همکاری وتفاهم نامه با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سالتحصیلی 99-1398 طرح یاریگران زندگی در سطح 900 آموزشگاه ( ابتدایی: 191 ، متوسطه اول: 405 ، متوسطه دوم: 304 ) اجرا شده و برای سال تحصیلی آتی، برنامه ریزی لازم برای اجرای طرح در سطح 2944 آموزشگاه انجام یافته است .

قاسمی بیان کرد: طرح توانمندسازی دانش آموزان دوره ابتدایی با محوریت آموزش مراقبت از خود ، طی 375 جلسه برگزار شد و تعداد 13285 نفر دانش آموز تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

وی با اشاره به بخش دیگری از عملکرد این بخش گفت: طرح توانمند سازی دانش آموزان متوسطه اول با محوریت آموزش مهارتهای مقابله ای ، طی 1450 جلسه برگزار و 58503 نفر دانش آموز تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

وی افزود: طرح توانمند سازی دانش آموزان متوسطه دوم با محوریت آموزش زندگی عاری از خطر ، طی 840 جلسه برگزار و 28503 نفر دانش آموز تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

قاسمی اظهار داشت: آموزش 24790 نفر از فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش از طریق سیستم Ltms با موضوع بهداشت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعینیز انجام شده است.

وی بیان کرد: چاپ و توزیع کتب پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر ( کتاب راهنمای تدریس ) بین مدرسان پیشگیری و تهیه و ارسال 4252 نسخه محتوای آموزشی با هدف اطلاع رسانی و آگاه سازی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و  برپایی 1287 نمایشگاه سیّار پیشگیری از اعتیاد در سطح مدارس نیز از خدماتی است که این بخش ارائه کرده است.

معاون فرهنگی و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: اجرای فراخوان جشنواره نوجوان سالم با محوریت یاریگران زندگی و اعتیاد با 3078 اثر برگزیده استانی که از این تعداد  2919 اثر دانش آموزی  و 159 اثر مربوط به همکاران می باشد نیز انجام شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا