Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1051 ۱۳۹۴/۰۸/۳۰   

انتقاد از عملکرد دولت در زمینه احیای دریاچه ارومیه راحت ترین کار است

* محکوم کردن یکدیگر نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه موجب هدر رفت سرمایه ها می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: احیای دریاچه ارومیه طرح عظیم و کاری بس دشوار است که دولت تمام همت خود را برای تحقق این مهم به کار بسته و در این شرایط راحت ترین کارانتقاد است.

به گزارش نای قلم به نقل از ایرنا، داود بهبودی روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اینکه برخی از نمایندگان مدعی شده اند گزارش هزینه کرد اعتبارات احیای دریاچه ارائه نمی شود کم لطفی شان را می رساند چرا که اگر بخواهند می توانند به هر اطلاعاتی دست یابند و هیچ مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

وی افزود: این مسئله که احیای دریاچه طرح ملی است دلیل نمی شود فقط دولت در این ارتباط پاسخگو باشد بلکه ستاد احیا متولیان متعددی دارد که هر یک در حد وسع و اختیارات خود پاسخگو هستند .

بهبودی با بیان اینکه چالشی که با آن مواجه هستیم مربوط به همه نهادها، دستگاه ها و اقشار مختلف مردم است و همه باید دست به دست هم دهند تا این موضوع را مدیریت کنند، خاطرنشان کرد: محکوم کردن یکدیگر نه تنها دردی را دوا نخواهد کرد بلکه موجب هدر رفت سرمایه ها و بی اثر شدن اقدامات انجام گرفته نیز می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: احیای دریاچه ارومیه جزو وعده های اصلی دولت تدبیر و امید است و به دلیل اهمیت موضوع دولت هرسال تخصیص مناسبی را برای این طرح در نظر گرفته، امسال هم بخشی از تخصیصی ها تحقق یافته و به طور قطع بخشی هم درآینده محقق می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم توجه به مقوله فرهنگ سازی موضوع احیا دریاچه بویژه در میان مردم منطقه، یادآور شد: فرهنگ سازی یک پدیده تدریجی، زمان بر و انرژی بر است و ما باید در مردم این باور را ایجاد کنیم که اگراین چالش به درستی مدیریت نشود درآینده دچار مشکلات غیرقابل جبرانی خواهیم شد.

وی اضافه کرد: اگر امروز عده ای در اطراف دریاچه چاه می زنند و همسایه هایشان هیچ اعتراضی نکرده بلکه برخی تقلید هم می کنند، نشان دهنده این است که بسیاری از افراد هنوز به عمق فاجعه پی نبرده اند.

بهبودی یادآور شد: فرهنگ سازی تنها با صرف اعتبار و ایراد سخن اتفاق نمی افتد بلکه باید در مردم آمادگی روانی و احساس نیاز جدی ایجاد شود و تا زمانی که جوشش درونی را در مردم ایجاد نکرده ایم، این چالش همچنان تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام /


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا