اخبار
کد خبر : 1050 ۱۳۹۴/۰۸/۳۰   

حاشیه نشینی از معضلات جدی شهرهای بزرگ آذربایجان غربی است

*توسعه راه های استان زیرساختی مهم در جهت توسعه صادرات غیرنفتی است

استاندار آذربایجان غربی گفت: حاشیه نشینی شهری یکی از معضلات جدی شهرهای بزرگ آذربایجان غربی است.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: حاشیه نشینی تبعات زیادی دارد و امیدواریم برای بهبود این وضعیت تدابیر بهتری اندیشیده شود.

وی افزود: طولی بودن، وجود فاصله حدود 700 کیلومتری بین شمالی ترین و جنوبی ترین شهر، راه های پیچیده و حتی صعب العبور، مهاجرت به شهرهای بزرگ و وجود روستاهای نزدیک و چسبیده به شهر از جمله مواردی است که باید مورد توجه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان باشد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: شرایط کار در حوزه راه و شهرسازی در استانی مانند آذربایجان غربی که استانی طولی و مواجه با پدیده حاشیه نشینی، شکل گیری سکونتگاه های غیررسمی، وجود راه های مرزی متعدد و دارای بافت های فرسوده می باشد، بسیار دشوار است؛ لذا انتظار داریم مدیرکل جدید با بهره گیری از توان و تجربیات نیروهای استانی، در حوزه راه و شهرسازی آذربایجان غربی اقدامات خوبی را به انجام رساند.

سعادت اضافه کرد: یکی از مهمترین مزیت های آذربایجان غربی، وجود قابلیت های گردشگری است که این حوزه نیز تا حد زیادی به موضوع راه و زیرساخت های حوزه حمل و نقل وابسته است که نقش راهسازی را در راستای توسعه استان دوچندان نشان می دهد.

وی، توسعه راه های استان را زیرساختی مهم در جهت توسعه صادرات غیرنفتی و پیشرفت صنعت حمل و نقل عنوان کرد و افزود: برای توسعه صادرات غیرنفتی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در بخش های مختلف و همچنین برای توسعه صنعت گردشگری در استان، نیازمند توسعه و اقدامات اساسی در حوزه راه استان هستیم .

سعادت ادامه داد: حوزه راه و شهرسازی، حوزه ای تاثیرگذار در بخش های دیگر است و می تواند در توسعه و پیشرفت استان سهم بسزایی را ایفا کند فلذا در این حوزه در استان، باید با برنامه ریزی های اصولی و با وحدت و انسجام پرسنل و نیروهای دستگاهی، اقدامات زیربنایی و اساسی صورت گیرد.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی هم در این مراسم گفت: یکی از مهمترین راه های رسیدن به بهبود کیفیت زندگی شهری را آسیب شناسی از فعالیت های دوره های گذشته و اقدام خردمندانه است که این امر در دوره گذشته بسیار کمرنگ بود.

پیروز حناچی افزود: در کنار آسیب شناسی باید از نگاه بخشی به موضوع شهرسازی اجتناب کنیم چراکه این نگاه ما را به مقصد نمی رساند.

وی ارومیه را یکی از شهرهای در آستانه تبدیل شدن به کلانشهر در کشور عنوان کرد و ادامه داد: برای دریافت نتایج بهتر در آینده، مدیران شهری ارومیه و اثرگذاران بخش شهرسازی باید از هم اکنون برای سال های آتی برنامه ریزی کنند و در این مسیر از قابلیت ها و ظرفیت های ارومیه و استان بیشترین بهره را ببرند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا