اخبار
کد خبر : 10496 ۱۳۹۹/۰۴/۲۵   ۲۲:۱۷:۳۰

اخبار کوتاه؛
تعویق آزمون ورودی پایه هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس سمپاد

 

اداره سنجش آموزش و پرورش آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه ای از تعویق آزمون ورودی پایه هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس سمپاد خبر داد.

 به گزارش نای قلم، متن این اطلاعیه بدین شرح است: به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضیان آزمون ورودی پایه هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) می رساند، با توجه به تصمیم ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا آزمون مورخه 99.4.27 لغو و زمان برگزاری آن متعاقبا از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام می شود.

*سیستم مکانیزه دریافت زباله خشک در فرهنگسراها راه اندازی می شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: سیستم مکانیزه دریافت زباله خشک در فرهنگسراهای سطح شهر راه اندازی می شود.

به گزارش نای قلم، ناصر رکاب در گفتگویی با اشاره به راه اندازی سیستم مکانیزه دریافت زباله خشک در مقابل فرهنگسراها، بیان کرد: این طرح با هدف فرهنگ سازی هر چه بیشتر شهروندان در راستای تفکیک زباله خشک از تر بدلیل هزینه بر بودن تفکیک زباله ها از یکدیگر اجرا می شود.

وی عنوان کرد: اجرای این طرح می تواند نقش موثری در درآمدزایی فرهنگسراها به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: درصدد آن هستیم با دستور شهردار ارومیه، 2 غرفه در مقابل فرهنگسراها راه ندازی شود تا فرهنگسراها با رسیدن به استقلال مالی، برنامه های مختلف برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر از سوی فرهنگسراها اجرا شود.

* افزایش قابل توجه مار در سطح شهر ارومیه کذب است

مسوول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: شهروندان نگران شایعه افزایش مار در سطح شهر ارومیه نباشند زیرا تفاوت معناداری در خصوص زنده‌گیری مار طی سال جاری و سال گذشته وجود ندارد.

به گزارش نای قلم به نقل از ایرنا، بهنام غفاری افزود: از ابتدای امسال تا ۲۲ تیرماه جاری، ۴۶ حلقه مار در سطح شهر ارومیه زنده‌گیری شده در حالی که این رقم، در مدت مشابه سال گذشته هم ۳۹ مورد بود.

وی اضافه کرد: تعدادی از این مارها به اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تحویل و تعدادی نیز در زیستگاه طبیعی خود رها شده است.

مسوول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده مار در معابر یا محل زندگی خود با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند تا ماموران آنش‌نشانی در اسرع وقت به موضوع رسیدگی کنند.

طی هفته های اخیر با افزایش زنده‌گیری مارها در سطح شهر ارومیه و برخی شهرهای دیگر آذربایجان غربی، مردم این شهر نگران حضور مار در منازل بوده اند.

* صدور جریمه ۱۶.۷ میلیارد ریالی برای گرانفروشان در آذربایجان‌غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: متخلفان گرانفروش در استان طی سال جاری به پرداخت ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

به گزارش نای قلم، محمد اقوامی‌ در گفتگویی افزود: قضات شعبه‌های تعزیرات حکومتی در سراسر استان با توجه به درخواست عمومی‌برای مقابله با گرانفروشی و محکومیت گرانفروشان، اقدامات اساسی را برای مقابله با این تخلف طی سال جاری انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: با تلاش قضات شعبه‌های تعزیرات حکومتی در آذربایجان‌غربی ۹۹.۸ درصد پرونده‌های ورودی در خصوص گرانفروشی مورد رسیدگی قرار گرفته‌است.

وی با اشاره به ورود ۸۳۵ پرونده مربوط به گرانفروشی به شعبه‌های تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی بیان کرد: از این تعداد ۸۳۳ پرونده رسیدگی شده و تنها ۲ پرونده باقی مانده که در نوبت رسیدگی قرار دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: گرانفروشی در کنار قاچاق کالا و ارز از جمله بیشترین پرونده‌های وارده به شعبات این اداره کل است که امیدواریم روز به روز شاهد کاهش این تخلفات باشیم.

اقوامی‌گفت: شهروندان می‌توانند شکایت‌های خود را در این خصوص به معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اعلام کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا