Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10493 ۱۳۹۹/۰۴/۲۵   ۱۸:۴۵:۱۲

در جلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان استان تاکید شد
قول مساعد معاون وزیر بهداشت برای تأمین بخشی از معوقات کادر بهداشت و درمان

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، برای تأمین بخشی از معوقات کادر بهداشت و درمان، تجهیزات بیمارستانی و افزایش سهمیه استخدامی قول مساعد داد.

به گزارش نای قلم، سید کامل تقوی نژاد در جلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان استان با اشاره به معوقات کادر بهداشت درمان از وزارت بهداشت در استان گفت: عمده دانشگاه های بزرگ علوم پزشکی کشور از این مسئله رنج می برند.

وی افزود: استان از وضعیت مناسبی برخوردار است، برای تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های بیمارستانی نیز با اولویت پروژه‌های بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی آمادگی کامل داریم.

تقوی نژاد تصریح کرد: از مجموع ۱۳ پروژه بیمارستانی در حال ساخت در استان، بیمارستان‌های شاهین دژ، اشنویه و پیرانشهر تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت ادامه داد: امیدواریم با تأمین اعتبار مورد نیاز برای تأمین نیروی انسانی و تجهیزات، شاهد افتتاح بیمارستان جامع زنان، تکاب و خوی باشیم.

تقوی نژاد با اشاره به مشکلات اعتباری در کشور و شرایط سخت تخصیص پول برای پروژه‌های در دست احداث، تصریح کرد: علاوه بر تأمین زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی، برای تأمین نیروهای مورد نیاز پروژه‌های جدید آمادگی داریم.

وی در ادامه بیمارستان جامع زنان ارومیه را از جمله پروژه‌های فاخر کشور عنوان کرد و گفت: این پروژه مطابق استانداردهای جهانی است که به خوبی و در زمانی ویژه ساخته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی هم گفت: با نگاه ویژه به حوزه بهداشت و درمان، شاخص‌های برخورداری از تخت بیمارستانی و خدمات بهداشتی ارتقا یافته است.

ناصر حضرتی پر با اشاره به سیاست توسعه متوازان، پایدار و همه جانبه در استان تصریح کرد: آذربایجان غربی علاوه بر اینکه از یک عدم توازان منطقه‌ای رنج می‌برد، عدم تعادل درون استانی نیز مزیت بر علت شده بود تا توسعه همه جانبه شکل نگیرد.

وی با اشاره به ارتقای شاخص‌های انسانی در استان بویژه در بخش بهداشت و درمان، این دستاورد را حاصل نگاه ویژه برنامه ریزان استان به این موضوع دانست و گفت: با بهره برداری از پروژه‌های در دست احداث، شاخص بهره مندی از تخت بیمارستانی و خدمات بهداشتی درمانی از میانگین کشوری فراتر خواهد رفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: برای جبران این وضعیت راهبردی مشخص مبتنی بر توسعه متوازن تدوین شد.

حضرتی پر ادامه داد: یکی از غفلت‌های صورت گرفته در استان، کم توجهی به زیرساخت‌های بهداشت و درمانی بود که خوشبختانه در چند سال اخیر با تخصیص اعتبارات لازم و تغییر رویکرد، جهش‌های خوبی انجام گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: در سرانه تخت بیمارستانی استان از وضعیت خوبی برخودار است و با اتمام پروژه‌های نیمه تمام می‌توان در این بخش به اهداف مدنظر دست یافت.

این مسئول خاطرنشان کرد: سال ۹۳ بیش از هشت میلیارد تومان سهم استان فصل بهداشت درمان بود که در سال جاری به بیش از ۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

حضرتی پر افزود: برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام نیز آمادگی داریم و از هیچ کوششی در این راه دریغ نمی‌ورزیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا