اخبار
کد خبر : 10480 ۱۳۹۹/۰۴/۲۳   ۲۱:۲۹:۰۳

رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مطرح کرد؛
انتصابی خواندن اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات توهین به شعور رای دهندگان است

 

خانه مطبوعات به عنوان تنها تشکل صنفی و رسانه ای فعال است که در آذربایجان غربی حدود ۲۵۰ نفر عضو اصلی و افتخاری (۲۱۶ نفر عضو اصلی و مابقی عضو افتخاری) دارد.

اعضای خانه مطبوعات شامل مدیران مسوول، روزنامه نگاران، خبرنگاران، عکاسان، طراحان، گرافیست ها، فعالان مطبوعاتی و پایگاه‌های خبری است.

نهمین دوره انتخابات خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان غربی ۲۷ خرداماه سال جاری همزمان با ۱۲ استان کشور برگزار شد و با رای اعضا یوسف پیربوداقی، حامد کاظم زاده خوئی، امیر ایزددوست، اکبر بابایی، عبدالسلام معروفی، نوید عزیزی و سینا میرزامحمدی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و رضا ایمانپور یوردشاهی و حسن ترانه به عنوان بازرس انتخابات شدند.

بر اساس اساسنامه خانه های مطبوعات و رسانه ها، انتخابات هیات مدیره هر سه سال یکبار و همچنین انتخابات بازرسان هر سال یک بار برگزار می شود.

با برگزاری این انتخابات شاهد انتقاد و نقدهای برخی از اصحاب رسانه استان نسبت به نحوه برگزاری و عملکرد اعضای هیات مدیره دوره قبل بودیم که در راستای واکاوی موضوع از جوانب مختلف گفتگویی با امید سیاح، رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی انجام شد.

وی در این گفتگوی اختصاصی گفت: در انتخابات نهمین دوره خانه مطبوعات 75 درصد اعضا مشارکت داشتند که نماد مسئولیت‌پذیری اصحاب رسانه استان است.

رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: در واقع در انتخابات خانه مطبوعات استان 170 نفر از اعضای این خانه شرکت کردند که هر کدام جزو افراد آگاه و آگاهی بخش جامعه هستند لذا شایسته نیست بحث مهندسی شده بودن انتخابات مطرح شود.

سیاح ادامه داد: انتخابات الکترونیک علاوه بر شفافیت، سهولت و سرعت در انتخابات، مانع هرگونه حاشیه در فرایند انتخاب اعضای هیئت مدیره است.

وی افزود: تنها نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتخابات خانه مطبوعات، بررسی و تایید صلاحیت کاندیداها است و با توجه به الکترونیکی بودن آن هیچ دخالتی در برگزاری و شمارش آرا ندارد.

سیاح همچنین متذکر شد: انتصابی خواندن اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات توهین به شعور رای دهندگان است.

رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه حساب تخریبی و بدون مجوز برخی کانال‌های تلگرامی از اصحاب رسانه واقعی جداست، توضیح داد: ما موظف به پاسخگویی به رسانه های بدون مجوز نیستیم اما به منظور تنویر افکار عمومی و اصحاب رسانه باید اعلام کنیم که متاسفانه بخشی از این حاشیه سازی ها از سوی رسانه ها و کانال های تلگرامی بدون مجوز صورت می گیرد.

سیاح تاکید کرد: اصحاب رسانه استان باید توجه داشته باشند که اصل نقد و نظارت برای این قشر حقی محترم است اما تا جایی که به توهین و تخریب کشیده نشود.

رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاكيد بر وحدت و همدلي در بين خبرنگاران و فعالان این عرصه گفت: اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات منتخبان اصحاب رسانه استان هستند بنابراین بی حرمتی به آنها در واقع بی احترامی و توهین به شعور تمام فعالان این عرصه است.

وی تصریح کرد: متاسفانه افراد معدودی به هر بهانه ای مغرضانه عمل كرده و با انتشار اخبار تحریف شده و هدفدار مجموعه واحد رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات را زیر سوال می برند در حالیکه اینگونه خبرسازی و جوسازی ها بی انصافی است و از صنفی که راه به سوی بلوغ اجتماعی و سیاسی می‌برد انتظار چنین رفتارهایی را نداریم.

سیاح با اشاره به اینکه باید به جای رفتارهای مغرضانه و تخریب همدیگر با همفكری و همدلی در راستای رفع مشكلات خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات تلاش كنیم، خاطرنشان کرد: پرداختن به مسائل حاشیه ای، بزرگنمایی موضوعات بی ارزش، ایجاد كدورت، طرح مسائل قومیتی، سنی و حرفه ای، باعث افت عملكردها می شود.

وی اظهار امیدواری کرد شاهد تشکلی هوشمند و همگرایی قاطبه اهالی رسانه برای حل مشکلات صنفی باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا