اخبار
کد خبر : 10476 ۱۳۹۹/۰۴/۲۲   ۰۰:۱۳:۱۲

رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:
رسانه ها به بی اخلاقی آلوده نشوند

 

رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه رسانه ها به بی اخلاقی آلوده نشوند، گفت: رسانه‌ها از بی‌اخلاقی به عنوان یکی از تکنیک‌های خبری استفاده نکنند و اخبار درست منتشر کنند.

به گزارش نای قلم، امید سیاح در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: اگر در عرصه خبر و اطلاع رسانی بداخلاقی بروز پیدا ‌کند، به واقع رسانه را از انجام رسالت تعریف شده و کارکردهای تبیین شده آن دور می‌سازد.

وی متذکر شد: در این رسانه ها که مدعی راهبری افکار عمومی هستند، اطلاع‌رسانی دقیق انجام نمی‌شود و به جای گزاره‌های درست، گزاره‌های نادرست تولید و به مخاطب عرضه می‌شود.

رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه سخنان خود با اشاره به انتشار مطلبی مبنی بر عدم برگزاری جشنواره مطبوعات در استان در مدت هفت سال گذشته، تصریح کرد: این خبر کذب محض است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری جشنواره های رسانه ای و مطبوعاتی استقبال می کند به طوری که این استان در سطح کشور در برگزاری جشنواره ها پیشتاز است.

وی اضافه کرد: اگر جشنواره ای کارکرد لازم را داشته باشد و بتواند قابلیت‌های افراد و رسانه‌ها را به‌نمایش بگذارد‌، ضرورت برگزاری‌اش انکارناپذیر است در غیر اینصورت دستاورد مثبتی نخواهد داشت.

سیاح افزود: جشنواره هایی که در حوزه رسانه ها و مطبوعات برگزار می شوند باید بتوانند با برنامه‌ریزی و اهداف مشخص به نتایج مثبت دست پیدا کنند، حال آنکه در جشنواره های استانی فاصله معناداری بین اهداف و آثار ارائه شده وجود داشت که نشان از کیفیت نه چندان درخشان خروجی جامعه ی خبری استان بود و چه بسا منتخبان تمام جشنواره ها افراد مشخص بودند.

وی تاکید کرد: به دنبال این نیستیم که صرفا بیلان کاری را پر کنیم بلکه در صدد این هستیم که جشنواره ها به صورت هدفمند برگزار شوند.

سیاح تصریح کرد: چون رویکرد جشنواره‌های موضوعی یک رویکرد تخصصی و انگیزشی است، از این رو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای ایجاد حس رقابت‌ و شناسایی استعدادهای جدید، برگزاری جشنواره های موضوعی را در اولویت قرار داده به طوری که در سال گذشته جشنواره های "رسانه نگاران انقلاب" و "پیام رسانان سلامت" در سطح استان و "آیات و رسانه" و "رسانه، مرز و مرزنشینی" را در سطح ملی برگزار کرده است.

سیاح ادامه داد: مراحل داوری جشنواره "رسانه، مرز و مرزنشینی" به پایان رسیده و برترین‌های این جشنواره برگزیده شده است که به دلیل شرایط پیش‌آمده و اهمیت سلامتی شرکت‌کنندگان در پی شیوع ویروس کرونا، برگزاری اختتامیه آن به تعویق افتاده است.

رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: جشنواره‌ مطبوعات و رسانه باید بین خبرنگاران برای ارائه‌ی بهترین آثار انگیزه ایجاد کند که جشنواره های موضوعی می توانند با ایجاد فضای رقابت و دریافت بهترین آثار، مقدمه‌ای برای کیفی‌سازی آثار در رسانه‌ها باشند و طبیعتا درپی آن، کیفیت مطالب در رسانه‌ها نیز بالاتر خواهد رفت.

وی به برگزاری جشنواره ابوذر نیز اشاره و تصریح کرد: نخستین دوره جشنواره ابوذر نیز در سال 97 با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان در راستای ایجاد همسویی و تعامل بین تشکل ها برگزار شد که در نوع خود برجسته ترين رويداد رسانه اي بود.

سیاح ارائه توانمندی‌ها و نوآوری‌های حوزه رسانه‌ها و مطبوعات استان، ارتقای آگاهی و دانش حرفه‌ای، ارائه شیوه‌های نوین در این عرصه، تقویت فضای رقابت، افزایش انگیزه کاری در بین خبرنگاران و استعدادیابی را از اثرات مثبت جشنواره های مطبوعات و رسانه ها عنوان کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دنبال برگزاری جشنواره هایی است که بتوانند این اهداف را محقق سازند.

استان آذربایجان غربی دارای 200 رسانه فعال است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا