اخبار
کد خبر : 10471 ۱۳۹۹/۰۴/۲۲   ۰۹:۰۸:۴۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
۵۴ نفر از بیماران کرونایی وصل به ونتیلاتور هستند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: از ۱۸۰ مورد بستری در آی سی یو ۵۴ نفر وصل به ونتیلاتور هستند.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگویی اظهار کرد: ۷۸۸ نفر بستری با علائم سندرم حاد تنفسی در کل بیمارستان های استان داریم که ۳۰۴ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۴۸۴ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

وی افزود: متاسفانه با ۱۴ مورد فوتی جدید (یک مورد از ارومیه،  چهار مورد بوکان، ۲ مورد پیرانشهر، یک مورد خوی، ۲ مورد سردشت، ۲ مورد مهاباد و ۲ مورد نقده) مجموع فوتی های استان به ۵۷۱ مورد افزایش یافت.

آقازاده همچنین گفت: تعداد مبتلایان بستری جدید ۱۴۳ مورد است که بیشترین آن در شهرستان های ارومیه با ۵۳، بوکان ۹، تکاب هشت، خوی ۲۸، مهاباد ۱۰، میاندوآب ۱۲ و نقده ۹ مورد است.

وی اضافه کرد: بیش از۷۹ درصد افراد فوت شده کووید ۱۹ در استان بالای ۶۰ سال سن دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌هایی است که بیماری کووید ۱۹ در آن شعله ور شده است.

آقازاده درباره ثبات ایجاد شده در استان افزود: تعداد افراد بستری کووید ۱۹ با تعداد افراد ترخیص شده در استان به طور تقریبی یکسان است.

وی درباره وضعیت شیوع بیماری در استان گفت: با بررسی‌های انجام شده ۹ درصد جمعیت استان بالای ۶۰ سال سن دارند، این در حالی است که ۷۹.۳ درصد سن افراد فوت شده با بیماری کویید ۱۹ بالای ۶۰ سال بوده و ۴۱ درصد بستری‌های استان نیز در همین محدوده سنی قرار دارند.

آقازاده افزود: با مدیریت و کنترل افراد بالای ۶۰ سال در استان می‌توانیم به موفقیت بسیار بزرگی در زمینه کاهش بستری‌ها و فوتی‌های استان دست یابیم.

وی درباره اهمیت توانبخشی بیان کرد: توانبخشی و تشخیص به موقع دو راهکار اصلی کاهش تلفات جانی بیماری کووید ۱۹ به حساب می‌آید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا