اخبار
کد خبر : 10451 ۱۳۹۹/۰۴/۲۰   ۰۹:۳۸:۴۶

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد
ضرورت جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در استان تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در دیدار نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برنامه ریزی برای حفظ اراضی کشاورزی، جلوگیری از خرد شدن آنها برای اقتصادی بودن تولید و یکپارچه سازی آن، مدیریت بهره وری و بهینه سازی نحوه استفاده از زمین یکی از مهمترین وظایف حاکمیتی سازمان است.

وی افزود: وضعیت فعلی به گونه ای است که سرمایه گذاران به جای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مولد در مناطق مستعد و اراضی کم بازده، بیشتر به سمت احداث ساختمان ها در اراضی باغی و زراعی درجه یک کشاورزی سوق پیدا کرده اند .

جلیلی اضافه کرد: ما به عنوان امانتدار نسل های آینده باید از زمین های کشاورزی صیانت کنیم و در این راستا در نظر داریم مناطق مستعدی را برای سرمایه گذاران متقاضی احداث واحدهای تولیدی معرفی کنیم .

وی از عموم مردم به ‌ویژه روستاییان و کشاورزان استان خواست، در صورتی که قصد احداث خانه باغ و تاسیسات یا دیوارکشی در اراضی زارعی و باغی متعلق به خود را دارند، قبل از هرگونه اقدامی از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱) و یا با مراجعه به مراکز خدمات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و یا مدیریت امور اراضی استان ضمن مشاوره و راهنمایی، برای دریافت مجوز اقدام کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار بر ضرورت جلوگیری از تفکیک و خرد شدن اراضی کشاورزی در استان، افزایش آگاهی و مشارکت مردم در این زمینه تاکید کرد .

 سیدسلمان ذاکر آسیب های ناشی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی را جبران ناپذیر دانست و افزود: اصلاح و بازنگری قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی کشاورزی و احداث خانه کارگری در اراضی زراعی و باغی لازم و ضروری است .

رییس مجمع نمایندگان استان تاکید کرد: باید آگاهی، نظارت و مشارکت مردم در زمینه حفظ کاربری اراضی کشاورزی برای حفظ زیرساخت‌های تولید کشاورزی بیش از پیش افزایش یابد و تعامل دو سویه دستگاه های اجرایی و مردم در سطح استان نیز ارتقا یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا