اخبار
کد خبر : 10437 ۱۳۹۹/۰۴/۱۷   ۱۷:۴۷:۴۴

با بازدید از سه واحد تولیدی فعال صورت گرفت؛
پیگیری بازرسی کل آذربایجان غربی برای تأمین ماده اولیه تولید ماسک در استان

 

سرپرست بازرسی کل استان در بررسی عملکرد برخی از دستگاه‌ها پیرامون آمادگی در مقابله با ویروس کرونا و اطمینان از امکان دسترسی آسان مردم استان به اقلام بهداشتی (ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی) از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان و سه واحد تولیدی فعال در حوزه تولید اقلام بهداشتی مرتبط بازدید کرد.

به گزارش نای قلم، در بازدید از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان مشخص شد با شیوع موج جدید بیماری کرونا از شهریورماه برابر ارزیابی معاونت غذا و دارو، روزانه 2 میلیون ماسک در سطح استان برای مصارف عمومی و 130 هزار ماسک برای مصارف پزشکی و کادر درمانی لازم است حال آنکه ماده اولیه (پارچه ملت بلون) به مقدار نیاز برای تولید ماسک در اختیار واحدهای تولیدی قرار نمی‌گیرد که این موضوع تا زمان رفع مشکل واحدهای تولید در دستور کار بازرسی کل استان قرار گرفت.

سجاد ده‌ده‌جانی در ادامه از واحد تولیدی ماسک سردار شهید کاظمی (وابسته و تحت نظارت قرارگاه حمزه سیدالشهداء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برابر پروانه فعالیت و بهره‌برداری صادره از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان و سازمان صنعت معدن و تجارت استان) که در زمینه تولید ماسک سه لایه فعالیت می‌‌کند، بازدید کرد.

این واحد تولیدی مجهز به دستگاه تولید ماسک با ظرفیت روزانه 80 هزار بدنه ماسک را دارد، لکن کش‌های بدنه ماسک‌ها، به‌صورت دستی الصاق می‌شود که واحد تولیدی مزبور در صدد خرید و تأمین دستگاه کش زن ماسک است که این اقدام تأثیر قابل توجهی در کاهش قیمت تمام شده خواهد داشت.

مقرر شد بازرسی کل استان این واحد تولیدی را در تأمین پارچه مخصوص «ملت بلون» یاری کند.

ده‌ده‌جانی همچنین از واحد تولید مایع ضدعفونی شرکت پاکدیس بازدید کرد. این واحد تولیدی در دو بخش صنعتی با غلظت 90 درصد و طبی جهت مصارف نظامی، بهداشتی و... روزانه شش هزار و 500 گالن الکل تولید می‌کند که پنج هزار و 500 گالن آن از اواخر اسفندماه سال گذشته به مصارف طبی و تهیه مایع ضدعفونی‌کننده دست و سطوح اختصاص یافته است.

برابر برآوردهای صورت گرفته از تولیدات شرکت پاکدیس و سایر شرکت‌های تولیدکننده مایع ضدعفونی، استان آذربایجان غربی از بابت تأمین مایع مزبور کمبودی نداشته و برابر مجوزهای صادره از سوی مراجع ذی‌ربط، اقدام به انتقال و عرضه به سایر مناطق و استان‌ها نیز کرده است.

سرپرست بازرسی کل استان از واحد تولید دستکش طبی و بیمارستانی حریر نیز بازدید کرد. واحد تولیدی مزبور در بخش دستکش معاینه (طبی)، دستکش جراحی و دستکش صنعتی و ساختمانی فعالیت دارد. به‌طوری‌که در خصوص دستکش طبی امکان تولید 1 میلیارد جفت در یک سال، دستکش جراحی 300 میلیون جفت در سال و دستکش‌های صنعتی و ... 120 میلیون جفت در سال برای واحد تولیدی مزبور ممکن است. این واحد تولیدی امکان تأمین بیش از 50 درصد نیاز دستکش کشور در بخش جراحی و طبی را در ایام کرونا و سایر ایام سال دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا