اخبار
کد خبر : 10428 ۱۳۹۹/۰۴/۱۶   ۲۲:۵۰:۲۷

اخبار کوتاه؛
سامانه تسهیلات حمایتی فرهنگ و هنر طراحی و پیاده سازی شد

 

مدیر روابط عمومی و‌ سخنگوی اداره کل فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت:  در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه منتقده فی مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان برنامه و بودجه ، سامانه تسهیلات حمایتی فرهنگ و هنر طراحی و پیاده سازی شد.

به گزارش نای قلم، رضا علافی سلماسی در گفتگویی اظهار کرد: سامانه تحفه (تسهیلات حمایتی فرهنگ و هنر) در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه منتقده فی مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان برنامه و بودجه (موضوع تبصره 18 قانون بودجه سال 1397 کل کشور) و به منظور اجران شدن «برنامه تولید و اشتغال فرهنگ و هنر» و اعطای تسهیلات حمایتی به طرح های اشتغال زای برنامه اشتغال شهری از منابع بانک های عامل منتخب، طراحی و پیاده سازی شده است.

وی ادامه داد: کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای شامل کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، بخش های خصوصی و تعاونی می توانند تقاضای دریافت تسهیلات بانکی را برای ایجاد و یا تثبیت فرصت های شغلی در قالب 3 رسته کسب و کار منتخب رسانه ای و تولید محتوای دیجیتال، فرهنگی و هنری در این سامانه به ثبت برسانند.

علافی در خاتمه گفت: منابع موصوف دارای نرخ بهره 16 درصد نزد بانک آینده و بدون سپرده گذاری و گردش حساب و دوره بازپرداخت حداکثر 60 ماهه است.

یادآور می شود متقاضیان می توانند برای ورود به سامانه تحفه به نشانی https://tohfeh.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.

* تمدید مهلت ثبت‌نام در کلاس‌های مجازی کانون پرورش فکری آذربایجان غربی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت:مهلت ثبت نام در کلاس‌های مجازی کانون پرورش فکری آذربایجان غربی تمدید شد.

به گزارش نای قلم، جواد زاهدی در گفتگویی اظهار کرد: به‌دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، علاقه‌مندان به شرکت در کارگاه‌های مجازی می‌توانند جهت ثبت نام تا پایان روز یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ به سایت مرکز مجازی کانون پرورش فکری به نشانی kpf.ir  مراجعه کنند.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر امکان ثبت نام در ۲۰ کارگاه مجازی برای متقاضیان و جود دارد؛ گفت: طراحی، کارگاه حال خوش زندگی (شادی و نشاط)، کارگاه حال خوش زندگی (خوش بینی)، کارگاه حال خوش زندگی (جرأت مندی)، ساخت عروسک نمایشی، قصه گویی (فن بیان)، موسیقی (ارف)، کاردستی (دورریختنی ها)، نجوم، کاغذ و تا، نوشتن خلاق، داستان، پویانمایی، بازی‌های فکری (شطرنج)، پتینه، دکوپاژ، نقاشی، سفالگری عناوین کارگاه‌هایی هستند که علاقمندان می‌توانند در آن‌ها ضمن ثبت نام، شرکت نمایند.

زاهدی گفت: کارگاه‌های دیگری از جمله کارگاه فلسفه برای کودکان نیز در حال آماده سازی است که طی روز‌های آینده جهت ثبت نام در سایت kpf.ir بار گذاری می‌شود.

*پیش بینی برداشت حدود 8 هزار تن محصول از مزارع کلزا در استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت و خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سراسر استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در گفتگویی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مباشر خرید کلزا در استان است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال حدود هشت هزار تن دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی از سه هزار و 324 هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا 46 هزار و 602 ریال در سال جاری تعیین شده است، اظهار کرد: برداشت کلزا از 28 خرداد ماه درمرحله اول از سطح مزارع پلدشت آغاز شده و بعد از آن در سایر شهرستان های استان آغاز شده است که تعداد 9 مرکز خرید دولتی نیز در سطح شهرستان های پلدشت، خوی، سلماس، ارومیه، نقده، پیرانشهر، بوکان و میاندوآب و مهاباد جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است.

جلیلی با بیان اینکه 48 درصد مزارع کلزا در شهرستان پلدشت واقع شده است، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود، شهرستان های پلدشت، بوکان، نقده، میاندوآب، پیرانشهر، مهاباد  بیشترین میزان خریدها را از زارعان استان داشته باشند.

این مسئول گفت: امسال بذر یارانه ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه های ریز کارنده و هد برداشت نیز به صورت یارانه ای در اختیار زارعان قرار داده شده است و 40 دستگاه کمباین نیز در این زمینه آماده سازی شده است .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا