Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 10422 ۱۳۹۹/۰۴/۱۶   ۲۱:۲۳:۵۶

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان متذکر شد؛
تداوم وضعیت قرمز در آذربایجان غربی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا و وضعیت قرمز در استان تداوم دارد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:  به دلیل افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا ظرفیت بیمارستان‌های امام (ره) و آیت‌الله طالقانی ارومیه پر شده و بیمارستان سوم ارومیه برای مداوای بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی متذکر شد: حجم قابل توجهی از بیماران کرونایی در آی سی یو بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ادامه داد: در بیست و چهار ساعت گذشته 815 مورد بیمار مبتلا به سندروم حاد تنفسی بستری شده است.

آقازاده گفت: از این 832 نفر 345 آمار کرونا تا 13 تیرنفر بصورت قطع مبتلا به بیماری کرونا هستند و 470 نفر نیز مشکوک به بیماری کرونا هستند.

او از افزایش بیماران تحت مراقبت های ویژه خبر داد و اضافه کرد: 163 بیمار در آی سی یو های بیمارستان های استان بستری و 52 بیمار نیز زیر دستگاه تنفس مصنوعی یا همان ونتیلاتور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اذعان کرد: در شبانه روز گذشته 158 نفر در آذربایجان غربی با علائم کرونا بستری شده اند که این آمار به تناسب جمعیت بیشترین در کشور بوده است.

آقازاده از درگذشت 15 بیمار کرونایی خبر داد و گفت: تعداد بیماران کرونایی آذربایجان غربی که جان خود را از دست داده اند در مجموع به 515 نفر رسیده است.

وی با گلایه جدی از عدم همراهی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز استفاده از ماسک عنوان کرد: متأسفانه با وجود اعمال محدودیت و هشدارهای جدی نسبت به رعایت فاصله اجتماعی همچنان شاهد تجمع و برگزاری مراسم در استان هستیم که طی روزهای آینده وضعیت از حالت موجود نیز بحرانی‌تر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان با بیان اینکه وضعیت ۱۱ شهرستان استان همچنان قرمز است، گفت: با هدف پیشگیری از گسترش این بیماری به همشهریان توصیه می‌شود از برگزاری هرگونه مهمانی، مسافرت و تردد غیر ضروری پرهیز و در صورت حضور در هر جمعی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

آقازاده با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی همچنان مهمترین راه پیشگیری از کرونا است افزود: تنها راه مبارزه با این بیماری و قطع زنجیره کرونا، بهترین راهکار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت و استفاده از ماسک است.

افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا و تداوم وضعیت قرمز استان در حالی است که طی هفته گذشته و هفته جاری محدودیت‌های جدید در برخی مشاغل و اماکن اعمال شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا